جمعه 21 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هالیوود درباره بازسازی "بنجامین باتن" به بالیوود هشدار داد، مهر

استودیو برادران وارنر در یک آگهی تبلیغاتی نسبت به بازسازی بدون اجازه فیلم سینمایی "مورد عجیب بنجامین باتن" در بالیوود هشدار داد.
به گزارش خبرنگار مهر، هالیوود ریپورتر اعلام کرد این اقدام در حالی انجام شد که ویپول آمروتلال تهیه‌کننده بالیوودی قصد دارد فیلمی هندی‌زبان به نام "تکرار صحنه" را تهیه کند که در آن آکشی کومار با گذشت زمان جوان می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




براد پیت نیز در فیلم نامزد اسکار "مورد عجیب بنجامین باتن" ساخته دیوید فینچر به نقش مردی ظاهر می‌شود که با گذشت زمان جوان می‌شود. این فیلم پارسال در 13 رشته نامزد اسکار بود و در سه بخش برنده جایزه شد.

شعبه استودیو برادران وارنر در بمبئی در این باره گفت: ما به عنوان بخشی از عملکرد دفاعی سختگیرانه خود درباره حفظ حقوق آثارمان، نسبت به هر نوع بازسازی غیر مجاز احتمالی فیلم "مورد عجیب بنجامین باتن" هشدار داده‌ایم.

در این آگهی تبلیغاتی که دوشنبه پیش در یک رسانه هند منتشر شد آمده است: استودیو برادران وارنر از هر کس که قصد تهیه فیلمی با داستان، فیلمنامه، خط داستانی، طراحی شخصیت‌ها، تعامل شخصیت‌ها یا سکانس‌های مشابه فیلم "بنجامین باتن" به زبان هندی یا انگلیسی یا هر زبان دیگر داشته باشد، شکایت می‌کند.

چندلر لال یکی از وکیلان برادران وارنر در این باره گفت: ما امیدواریم این حرکت اقدامی بازدارنده برای هر فیلمسازی باشد که بدون مجوز قصد بازسازی فیلم‌ها را دارد.

او افزود هالیوود در گذشته نیز به دفعات نسبت به بازسازی‌های بدون مجوز فیلم‌های خود در بالیوود مانند "مردگان" مارتین اسکورسیزی هشدار داده است. هشدار جدید برادران وارنر جدیدترین مناقشه میان هالیوود و بالیوود درباره حقوق معنوی آثار سینمایی است.

سال 2008 پس از انتشار اخباری درباره اینکه سلمان خان قصد بازی در فیلمی را دارد که بازسازی "جری مگوایر" با بازی تام کروز است، اقدامی مشابه صورت گرفت.

پارسال در عین حال برادران وارنر از سازندگان یک فیلم هندی با عنوان "هری پوتار: یک کمدی وحشت" به دادگاه شکایت کرد، با این توجیه که نام این فیلم به مجموعه بسیار پرفروش "هری پاتر" شباهت دارد. هرچند دادگاه عالی دهلی این شکایت را وارد ندانست.

در گزارش‌های اولیه از فیلم هندی "تکرار صحنه" به عنوان بازسازی فیلم افسانه‌ای علمی "بازگشت به آینده" به کارگردانی رابرت زمه‌کیس یاد می‌شد. نقش‌های اصلی این فیلم را کومار و آیشواریا رای بازی می‌کنند. بالیوود در چند سال اخیر فیلم‌های آمریکایی چون "باشگاه مشتزنی"، "پدرخوانده" و "زن زیبا" را بازسازی کرده است.





















Copyright: gooya.com 2016