یکشنبه 2 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار به والدين در خصوص ازدواج‌هاي اينترنتي، ايسنا

معاون پژوهشي مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي جمعيتي آسيا و اقيانوسيه از افزايش ازدواج‌هاي اينترنتي در کشور خبر داد.

به گزارش سرويس اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شهلا کاظمي پوربا بيان اين مطلب افزود: آمار ازدواج‌هاي اينترنتي در حد نگران کننده اي نيست اما به مرور زمان امکان افزايش اين مسئله وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با بيان اين كه در حال حاضر مي توان گفت از هر 100 مورد ازدواج دو ازدواج اينترنتي رخ مي دهد اما مي تواند در آينده افزايش يابد، ادامه داد: آمار دقيقي درباره ازدواج هاي اينترنتي وجود ندارد و معمولا کمتر پيش آمده که افراد شيوه ازدواج خود را بگويند.البته پرسشنامه اي تهيه شده که در اين زمينه مي تواند کمک خوبي باشد.

معاون پژوهشي مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي جمعيتي آسيا و اقيانوسيه تصريح کرد: آمار موجود نشان مي دهد که طلاق در کشور در حال افزايش است و ميزان آن بالا رفته است كه يکي از اين دلايل آن شيوه همسر گزيني است که از خانواده، همسايه و همکاران به سمت آشنايي‌هاي خياباني و لحظه‌اي و ازدواج‌هاي اينترنتي که نوع جديدي محسوب مي شود، سوق پيدا کرده است.

وي اظهار كرد: در آشنايي‌هايي اينترنتي بعيد است که افراد بتوانند شناخت پيدا کنند و معمولا در ابتدا با يکديگر آشنا مي شوند و قول و قرارها گذاشته مي شود و بعد از آن براي پيدا کردن شناخت بر يکديگر اقدام مي کنند در حالي که در گذشته حضور خانواده‌ها و يا معرف‌ها پررنگ بود و معمولا افرادي که دختر يا پسري را معرفي مي کردند سعي داشتند تا خانواده‌ها نيز يکديگر را کاملا بشناسند.

کاظمي پور خاطر نشان كرد: ازدواج‌هاي اينترنتي يکي از صور ازدواج‌ها و آشنايي‌هاي لحظه اي هستند. در آشنايي هاي لحظه اي چهره و رفتار ممکن است مد نظر قرار گيرد اما در ازدواج‌هاي اينترنتي اين امکان نيز وجود ندارد و غيابي است و فرد شخصيت خود را هر گونه که تمايل داشته باشد به ديگري عرضه مي کند.

معاون پژوهشي مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي جمعيتي آسيا و اقيانوسيه در ادامه با اشاره به نحوه آشنايي‌هاي اينترنتي در خارج از کشور بيان کرد: در خارج از کشور فرهنگ متفاوتي وجود دارد و افراد نمي توانند از طريق اينترنت خود را معرفي کنند بلکه سازمان‌هايي هستند که شخصيت فرد را با انجام تست‌هاي روان شناسي مورد ارزيابي قرار مي دهند و پس از آن اطلاعات فرد بر روي سايت قرار مي گيرد و بايد توجه داشته باشيم که اينترنت وسيله ثانوي است نه اوليه.

براساس گزارش وزارت علوم، وي ادامه داد: در خارج از کشور سازمان هايي هستند که در اين راستا حرکت مي کنند اما در کشور ما از طريق چت اين مسئله صورت مي گيرد.





















Copyright: gooya.com 2016