چهارشنبه 20 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کيارستمي «کپي برابر اصل » را در ايتاليا کليد زد، اعتماد

عباس کيارستمي فيلمبرداري پروژه سينمايي «کپي برابر اصل» را از روز گذشته در ايتاليا آغاز کرد. او قرار است« کپي برابر اصل» را در سه شهر توسکاني فيلمبرداري کند.

اين فيلم از انجمن «توسکاني» کمک قابل توجهي دريافت کرد. انجمن فيلم توسکاني براي دو سال آينده مجموعاً 12 ميليون دلار بودجه براي کمک به ساخت فيلم هاي سينمايي، مجموعه هاي تلويزيوني و آثار مستندي که حداقل 50 درصد آنها در توسکاني فيلمبرداري شوند، در نظر گرفته است. اين انجمن در حاشيه جشنواره کن پروژه هاي فيلمسازي جديدي را که از اين نهاد سينمايي کمک مالي دريافت خواهند کرد معرفي کرد. طبق اعلام انجمن فيلم توسکاني «کپي برابر اصل» کيارستمي 600 هزار دلار کمک مالي از اين انجمن دريافت کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عباس کيارستمي در اين فيلم قصه نويسنده يي را به تصوير مي کشد که کتابش برنده جايزه بهترين ترجمه سال شده است. او براي انجام مصاحبه مطبوعاتي به فلورانس آمده و عنوان مي کند ايده کتابش را در فلورانس به دست آورده است. در اين سفر او با زني که صاحب يک گالري آنتيک است، آشنا مي شود و بحث هاي متعددي درباره اصل بودن و کپي بودن اشياي عتيقه ميان آنها انجام مي شود و....

به گزارش اسکرين ديلي، در اين فيلم که اولين تجربه سينمايي کيارستمي در خارج از ايران است، ژوليت بينوش نيز ايفاي نقش مي کند که در سال 2008 در فيلم «شيرين» نيز با کيارستمي همکاري داشت. بينوش براي مذاکرات درباره اين فيلم سال گذشته به ايران سفر کرد. ويليام شيمل بازيگر انگليسي ديگر بازيگر «کپي برابر اصل» است. کمپاني «MK2» فرانسه به همراه آنجلو بارباگالو تهيه کنندگي اين فيلم را برعهده دارند.

اين پروژه قرار بود مارس سال گذشته مقابل دوربين برود که به دلايل نامعلومي انجام آن به تعويق افتاد. «کپي برابر اصل» که مضموني عاشقانه دارد به زبان فرانسوي خواهد بود، هرچند بارباگلو اعلام کرده است قسمت هايي از آن به زبان انگليسي خواهد بود. چندي پيش تلويزيون مرکزي چين در معرفي عباس کيارستمي گفته بود؛ «کيارستمي علاوه بر آنکه در سطح بين المللي کارگردان مطرحي است، هنرمند، شاعر و عکاس پرکاري نيز محسوب مي شود. آثار او معمولاً ساده به نظر مي رسند، اما از لحاظ معنا پيچيده اند.»

اواخر فروردين ماه عکس هاي رنگي «عباس کيارستمي» در نمايشگاه «پنجره يي رو به حيات» در گالري گلستان رونمايي شد. کيارستمي در تازه ترين نمايشگاه عکس خود، 12 قطعه از عکس هاي رنگي اش را در اندازه هايي بزرگ در گالري کوچک «گلستان» به نمايش گذاشته بود. او براي برپايي اين نمايشگاه، از ميان 140 قطعه عکسي که در چهار سال گذشته عکاسي کرده است، 12 قطعه را انتخاب کرده بود که چند نمونه از آنها در اکسپوي عکس صبا نيز پيش از اين به نمايش درآمده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016