چهارشنبه 20 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرداخت خسارت براي تخريب بناي بنياد فردوسي اصفهان، ايسنا

در پي تخريب بناي بنياد فردوسي اصفهان، دادگاه به پرداخت خسارت از سوي شهرداري اصفهان به متولي بنياد فردوسي رأي داد.

محمدعلي كاروان‌پور - واقف بنياد فرهنگي فردوسي اصفهان - با اعلام اين خبر به خبرنگار بخش ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: در رأيي كه دادگاه اصفهان صادر كرده، شهرداري اصفهان موظف شده است خسارت ناشي از تخريب بناي بنياد فردوسي و ايجاد تأخير در روند ساخت و ساز را جبران كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او متذكر شد: قرار شده است كه كارشناس دادگستري اصفهان براي برآورد خسارت در محل بناي تخريب‌شده‌ي بنياد حضور يابد.

متولي بنياد فردوسي اصفهان متذكر شد: هنوز درباره‌ي پي‌گيري ساختمان بنياد در اين مكان با مسؤولان امر به نتيجه‌اي نرسيده‌ايم و هنوز روشن نيست كه ساخت بنا در همين مكاني كه هست، دنبال شود يا به جايي ديگر در اصفهان منتقل شود.

پيش‌تر، شاهين سپنتا - از فعالان فرهنگي اصفهان - گفته ‌بود: در آستانه‌ي ‌‌٢٥ ارديبهشت‌ماه، روز بزرگداشت فردوسي، بناي در دست ساخت بنياد فرهنگي فردوسي اصفهان با همكاري شهرداري ناحيه‌ي چهار اصفهان، شهرداري اصفهان و مديريت پروژه‌ي پارک طبيعي شرق اصفهان تخريب شد. بنياد فرهنگي فردوسي اصفهان بنيادي موقوفه است که توسط محمدعلي کاروان‌پور به استناد وقف‌نامه‌اي به تاريخ ‌١٤/١٢/٦٦ وقف شده است و چهره‌هاي شناخته‌شده فرهنگي اصفهان همچون استاد محمد مهريار، زنده‌ياد رضا ارحام صدر، استاد عباسعلي پورصفا و حسام‌الدين نبوي‌نژاد (وکيل دادگستري) از اعضاي هيأت‌امناي آن هستند. زمينه فعاليت‌هاي اين بنياد، فرهنگي و علمي است و مي‌کوشد تا با ايجاد موزه آثارهنري اهدايي از سوي واقف، کتابخانه، آمفي‌تئاتر و سالن گردهمايي، بستري مناسب را براي فعاليت‌هاي علمي و فرهنگي ايران‌پژوهان و دوستداران فردوسي و شاهنامه فراهم آورد.

او همچنين عنوان كرده بود: به دنبال تخريب‌هاي به عمل‌آمده، محمدعلي کاروان‌پور با ارسال شکواييه‌اي به دادستان اصفهان در تاريخ ‌٨/٢/٨٨ ضمن اعلام مراتب و شکايت از مسؤولان شهرداري ناحيه چهار اصفهان، صدور سريع دستور توقف عمليات تخريبي و رسيدگي به شکايت و تعقيب عاملان را از وي خواستار شده است. وي همچنين در نامه‌اي که براي شهردار اصفهان نوشته، تأکيد کرده است: «... از آن‌جا که اين مجموعه بر اساس پروانه مأخوذ از شهرداري اصفهان و با هماهنگي و حتا واگذاري ملک آن توسط شهرداري احداث شده است، بديهي است که اقدام به تخريب آن صرف نظر از خسارات اقتصادي و فرهنگي آن، خلاف قوانين جاري است؛ از اين‌رو تقاضامنديم ضمن دستور سريع توقف عمليات تخريب، وضعيت از حيث ادامه عمليات ساختماني توسط شهرداري و يا توسط هيأت‌امناي موقوفه بررسي و تصميم نهايي اتخاذ شود تا بر اساس آن اقدام شود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016