شنبه 13 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تست الكل و اعتياد در جاده‌هاي كشور آغاز شد، همشهری

فرمانده پليس‌راه كشور گفت: تست سلامت رانندگان شامل تست اعتياد و الكل از امروز در جاده‌هاي سراسر كشور آغاز شد.

سرهنگ عليرضا اسماعيلي در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: مرحله دوم تست سلامت رانندگان به‌منظور ارتقاي امنيت تردد مسافران در جاده‌هاي كشور اجرا مي‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با اشاره به اينكه در اجراي اين طرح از تردد رانندگاني كه مواد‌مخدر و مشروبات الكلي مصرف كرده باشند، ممانعت خواهد شد، عنوان كرد: سلامت رانندگان كه داراي حركات نامتعارف، غيرمعمول و مشكوك به مصرف مواد‌مخدر و نوشابه‌هاي الكلي باشند، پس از توقف وسايط نقليه آنها با استفاده از كيت‌هاي تست مواد‌مخدر و الكل مورد بررسي و آزمايش قرار خواهد گرفت.
فرمانده پليس‌راه كشور تاكيد كرد: درصورت مثبت بودن تست مذكور از ادامه حركت وسيله نقليه جلوگيري و راننده متخلف ضمن تشكيل پرونده‌ براي اعمال مجازات تحويل مراجع قضايي خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه آمارها نشان مي‌دهد بين 8 تا 10 درصد رانندگان ناوگان عمومي مصرف مواد‌مخدر دارند، تصريح كرد: مرحله اول تست سلامت رانندگان با آزمايش تست اعتياد مواد‌مخدر از ابتداي امسال در جاده‌هاي كشور اجرايي شد كه در مرحله دوم تست الكل به آن افزوده شد.

فرمانده پليس‌راه كشور با اشاره به اينكه كيت‌هاي تست الكل به ميزان لازم خريداري و در اختيار گشت‌هاي پليس‌راه در جاده‌هاي كشور قرار داده شده است، گفت: پليس در تابستان امسال تمامي رانندگان وسايط نقليه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌اي اعم از مسافربري و باربري سبك و سنگين و عمومي و شخصي مشكوك را مورد تست سلامت قرار مي‌دهد و با متخلفان بدون اغماض برخورد مي‌كند.
وي تصريح كرد: كيت‌هاي جديد تست سلامت ظرف مدت زمان كمتر از 2 دقيقه بانمونه‌برداري از بزاق دهان رانندگان آنهايي را كه طي 24ساعت گذشته مواد‌مخدر و مشروبات الكلي مصرف كرده باشند را مشخص مي‌كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016