پنجشنبه 18 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجاب، لباس ارتباط اجتماعی است! بيانيه‌ بسيج خواهران به مناسبت روز عفاف و حجاب

سازمان بسيج خواهران نيروی مقاومت بسيج به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب بيانيه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين بيانيه آمده است: امروز در جهان توجه به زنان از ضروريات امر توسعه به شمار می‌آيد، اما نظريه‌های اجتماعی، فرهنگی و سياسی غرب به تحقير هر چه بيشتر زن کمک کرده و در پس شعارهای سراب‌گونه‌اش حقيقت منظورشان هويدا گشته است. اين همه تنوع و تفنن در لباس و آرايش زن غربی نشانه آن است که در جامعه آن‌ها زن به صورت جدی وارد جامعه نشده، بلکه به عنوان يک شیء لوکس، که همواره جای آن در حاشيه کارهای جدی است به جامعه عرضه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تبعيض عليه زن به عنوان امری نهادينه در تاريخ انسانی پذيرفته شده است و آن‌ها می‌کوشند علت اصلی اين تبعيض را مذهب معرفی کنند تا شايد زنان را نسبت به امور ريشه‌داری که تبعيض عليه آنان را در اشکال جديد دامن می‌زند، بی‌تفاوت کند تا قوی‌ترين پايگاه اخلاقی ـ ارزشی خود را از دست بدهند و در انتخاب راه به موجود بی‌هويتی تبديل شوند تا استعمارگران به راحتی به اهدافی همچون تغيير در فرهنگ، نگرش و باورهای آن‌ها نسبت به احکام و قوانين انسان‌ساز دين برسند.

از آن جا که زن در تفکر اسلامی به عنوان يک انسان به صورت جدی بايد وارد اجتماع شود لازم است دست از تجمل و خودآرايی بردارد؛ زيرا هر چه حضور زن در يک جامعه تفننی‌تر باشد بايد برهنه‌تر شود.

در اسلام پوشش زن نه برای تخفيف، بلکه برای اعتلای شخصيت اوست و برای آن که زنان در برابر مردان نامحرم، خود را حقير و ذليل نبينند، تکبر را برای آنان جايز دانسته و اجازه داده که زن با درک کرامت نفس خود، نه تنها تمامی تحقيرهای تاريخی خود را نفی نموده، بلکه عزت نفسی پايدار در برابر مردان بيگانه بيابند تا بتوانند امور اجتماعی و مراودات خود را در سطحی مطلوب به انجام رسانند. حجاب که لباس ارتباط اجتماعی است مويد و مجوز رفتار مبتکرانه زنان است و به آنها ابهت و عظمتی می‌بخشد تا به وسيله آن اين مفهوم را در جامعه منتشر سازند که زن انسانی مستقل است و در انتخاب شکل ظاهری خود اراده و اختيار دارد و در اين زمينه در برابر هيچ تحميلی از سوی مردان جامعه سر فرود نمی‌آورد و طراحان مدهای گوناگون و مواد مصرفی نمی‌توانند رفتار ظاهری آنان را در جامعه تعيين کنند.

ما زنان ايران اسلامی، امروز به عنوان سنگربانان ارزش‌های اسلامی در برابر وضع جاهلی دنيای غرب با پاسداری از حريم حجاب به عنوان دژ امنيت زن و پيشتاز در ميادين علم، فرهنگ و سياست از حصار مستحکم فرهنگ اسلامی محافظت می‌کنيم و از سازمان‌های فرهنگی، رسانه‌ای، دستگاههای تربيتی و ارشادی می‌خواهيم در جهت شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف برنامه‌ريزی و از نفوذ فرهنگ مبتذل غرب جلوگيری کنند تا جوانان پاک و انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محيط کار و تلاش تبديل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمين کنند.

ما ضمن تبريک به رييس‌جمهور منتخب ملت از ايشان می‌خواهيم در اين زمينه اقدامات موثر و ويژه‌ای انجام دهند و نسبت به ترويج و فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف اقدام کنند، از دستگاههای دولتی نيز انتظار داريم نسبت به ايجاد زمينه مناسب پوشش بانوان و کارمندان اقدامات موثری را انجام دهند.

در پايان اين بيانيه از زنان آزادانديش و دختران فرهيخته و دانشگاهی ايران عزيز می‌خواهيم با درک موقعيت جهانی کشورمان و اين که امروز ميهن ما الگوی اخلاق و عفاف در جهان به ويژه جهان اسلام قرار گرفته، نسبت به خنثی‌کردن توطئه‌های فرهنگی دشمن با رعايت پوشش در خور و شايسته دختر ايرانی بار ديگر هويت ملی و دينی خود را به جهان تشنه معنويت هديه کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016