جمعه 19 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مراسم يادبود محمد حقوقی در تهران برپا شد، ايسنا

مراسم يادبود محمد حقوقی امروز (جمعه، ۱۹ تيرماه) در مسجدجامع شهرک غرب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مراسم يادبود اين شاعر و منتقد فقيد در تهران، پس از دو مراسم در اصفهان، بدون سخنرانی برپا شد و البته با حضور جمعی از اهل قلم و هنر همراه بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين مراسم، سيمين بهبهانی، جواد مجابی، سيدعلی‌ صالحی، ضياء موحد، غزل تاجبخش، فريبرز رئيس‌دانا، مسعود احمدی، جاهد جهانشاهی، عنايت سميعی، شهاب مقربين، محمود معتقدی، حافظ موسوی، فرهاد عابدينی، حسن صانعی، فرخنده ‌حاجی‌زاده، سيروس‌ ابراهيم‌زاده، احمد پوری و فرهنگ شريف به همراه جمع زيادی از علاقه‌مندان حقوقی حضور داشتند.

همچنين با وجود اين‌که از سخنرانی جواد مجابی در مراسم خبر داده شد، اين سخنرانی انجام نشد.

تلاوت آيات سوره‌ی الرحمن و ايراد سخنرانی خطيب مسجد از ديگر برنامه‌های يادبود حقوقی بود.

محمد حقوقی که از چهارم تيرماه به دليل ناراحتی قلبی و کليوی به حالت نيمه‌بی‌هوش به بيمارستان منتقل شده بود، هشتم تيرماه در همين بيمارستان درگذشت و در قطعه‌ی نام‌آوران باغ رضوان اصفهان در خاک آرام گرفت.

آثاری از جمله دفترهای شعر: «گنجشک‌ها و گيلاس‌ها» (شعرهای عاشقانه)، «زوايا و مدارات»، «فصل‌های زمستانی»، «شرقی‌ها»، «با شب با زخم با گرگ»، «گريزهای ناگريز»، «خروس هزاريال»، «سطح‌های شعر در سطرهای نثر» و «از صدا تا سکوت» (لاک‌پشت‌ها)، و نيز «شعر و شاعران» (‌بررسی و تحقيقی درباره‌ی شعر شاعران معاصر) از او به جا مانده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016