سه شنبه 6 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سيف‌الله داد از دنيا رفت، ايسنا

سيف‌الله داد، کارگردان «بازمانده» بامداد امروز ـ ۶ مرداد ماه ـ در ۵۴ سالگی از دنيا رفت.

به گزارش خبرنگار سينمايی دانشجويان ايران (ايسنا)، اين کارگردان و فيلم‌نامه‌نويس سينمای ايران که از ۲۹ تير ماه در بيمارستان به دليل عارضه‌ی سرطان بستری شده بود، امروز صبح بر اثر حمله قلبی در بيمارستان مهر درگذشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او متولد ۱۳۳۴ خرمشهر بود و فارغ‌التحصيل رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه شيراز (۱۳۵۸)، عضو شورای بررسی فيلم‌نامه و گروه فيلم شبکه يک سيما (۱۳۶۲) و بخش فرهنگی بنياد سينمای فارابی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از موسسان سازمان سينمايی سينافيلم، رييس هيئت‌مديره خانه سينما در سالهای ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶ بخشی از سابقه‌ی کاری او بود.

سيف‌الله داد به عنوان معاون امور سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ فعال بود و دوران طلايی برای سينمای ايران رقم زد.

شروع فعاليت در سينما با کارگردانی فيلم «زير باران» ۱۳۶۴، عمده فيلم‌ها، نمايش‌ها و مجموعه‌های تلويزيونی «زيرباران» کارگردان و فيلم‌نامه‌نويس، «گره» فيلم‌نامه‌نويس، «بازمانده» کارگردان، فيلم‌نامه‌نويس و تدوينگر و «فرزندم بزرگ شده» فيلم‌بردار، «گره» يوسف سيدمهدوی فيلم‌نامه‌نويس، «کانی‌ مانگا» ۱۳۶۵، و تدوين‌گر فيلم‌های «بچه‌های طلاق» تهمينه ميلانی، «ابليس» احمدرضا درويش، «در مسلخ عشق» کمال تبريزی، «عمليات کرکوک» جمال شورجه، «هور در آتش» عزيزالله حميدنژاد بوده است و به عنوان مجری طرح با«از کرخه تا راين» ابراهيم حاتمی‌کيا نيز همکاری داشته است.

سيف‌الله داد در سالهای اخير تدوين فيلم «فرزند صبح» بهروز افخمی را انجام داد و قصد داشت اپيزودی درباره‌ی شهر تهران مقابل دوربين ببرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016