دوشنبه 26 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

‌٦/٤٤ درصد معتادان کشور زير ‌٢٩ سال دارند، ميانگين سن آغاز اعتياد در کشور، ‌٢٣ تا ‌٢٤ سال است، ايسنا

* ‌٩/٤٧ درصد معتادان، متاهل هستند

ستاد مبارزه با مواد مخدر در آخرين آمار اعلامی در مورد وضعيت اعتياد به مواد مخدر در کشور اعلام کرد: ۶/۴۴ درصد معتادان زير ۲۹ سال سن دارند.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين گزارش که شمار معتادان رسمی کل کشور با پايه کمتر از يک ميليون و ۲۰۰ هزار نفر و شمار معتادان تفننی حدود ۸۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است، ۸/۹۴ درصد معتادان مرد و ۲/۵ درصد زن اعلام شده‌اند. ترکيب سنی حدود ۶/۴۴ درصد معتادان زير ۲۹ سال عنوان شده و ۷/۲۵ درصد معتادان نيز در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال قرار گرفته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين گزارش با اعلام «۳۲/۵ سال» به عنوان ميانگين سنی معتادان، افزوده است: بر اساس يافته‌های به دست آمده در اين گزارش که بر اساس ارزيابی سريع سوء مصرف مواد در کشور (RSA۸۶) جمع‌آوری شده است، ۲/۹۱ درصد معتادان ديپلم و زيرديپلم تشخيص داده شده‌اند.

همچنين در مورد وضعيت تاهل معتادان کشور آمده است که ۷/۴۱ درصد معتادان کشور مجرد و ۹/۴۷ درصد متاهل هستند. بالاترين ماده مصرفی در کشور ترياک با ۳۴ درصد مصرف است و پس از آن به ترتيب کراک يا هروئين فشرده با حدود ۲۵ درصد مصرف، هروئين ۲/۱۹ درصد مصرف، شيره ترياک با ۴/۴ درصد مصرف، نورجيزک با ۱/۴ درصد مصرف، شيشه يا کريستال با ۶/۳ درصد مصرف و پس از آن، حشيش با زير سه درصد مصرف قرار می‌گيرند و ميزان مصرف ساير موارد مانند ال اس دی، کوکائين، اکستاسی و غيره، کمتر از ۵/۰ درصد مصرف تشخيص داده شده است.

در عين حال ميانگين سن شروع مصرف مواد مخدر در کشور ۲۳ تا ۲۴ سال است.

گفتنی است، بر اساس اين پژوهش، کنجکاوی، کسب لذت، مشکلات روانی و تفريح به ترتيب ۸/۲۲ درصد، ۴/۱۸ درصد ۱۴ درصد و ۲/۱۳ درصد از دلايل سوءمصرف مواد را تشکيل می‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016