سه شنبه 31 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شهره آغداشلو برنده جايزه امی شد، راديو زمانه

شهره آغداشلو، بازيگر ايرانی مقيم آمريکا، برای نقش مکمل سريال کوتاه «خانه صدام» برنده جايزه امی شد. جوايز سالانه امی، مختص برنامه های تلويزيونی در آمريکاست. مراسم اين جوايز، توسط آکادمی هنرها و علوم تلويزيونی، عصر يکشنبه در لس آنجلس برگزار شد.
اين جوايز که به نوعی اسکار تلويزيونی محسوب می شوند در چند بخش اصلی تهيه کنندگی، کارگردانی، بازيگری و نويسندگی به همراه ساير رشته ها از جمله موسيقی، نورپردازی، گريم و تدوين اهدا می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هنرپيشه استراليايی، تونی کولت، جايزه نقش اول زن در يک سريال کمدی به نام "ايالات متحده تارا" را از آن خود کرد. الک بولديون، برنده جايزه بهترين هنرپيشه مرد يک سريال کمدی شد. او جايزه اش را برای بازی در "۳۰ راک" که درباره يک شوی تلويزيونی بود، گرفت. جايزه بهترين سريال کوتاه را "ليتل دوريت" توليد بی بی سی از آن خود کرد. سريال "ليتل دوريت" چند جايزه در رشته های ديگر از جمله کارگردانی، فيلمبرداری و لباس را نيز از آن خود کرد.
شهره آغداشلو، در سال ۲۰۰۴، برای بازی در فيلم "خانه ای از ماسه و مه" نامزد جايزه اسکار شده بود. آغداشلو در دهه پنجاه خورشيدی کار سينمايی و تلويزيونی خود را آغاز کرد و با بازی در فيلم هايی چون: «گزارش» ساخته عباس کيارستمی و «سوته دلان» ساخته علی حاتمی به شهرت و اعتبار دست يافت. پس از استقرار جمهوری‌اسلامی، آغداشلو به بريتانيا رفت و در آنجا به ادامه تحصيل در رشته روابط بين‌الملل پرداخت. پس از مهاجرت به آمريکا و استقرار در لس‌آنجلس وی فرصت يافت تا در نمايشنامه‌های بسياری که اغلب مخاطبانش جامعه ايرانيان ساکن اين شهر بودند بپردازد.
سرانجام در اوايل دهه نود وی راهش را به هاليوود با ايفای نقش های فرعی در فيلم ها و سريال های مختلف باز کرد اما با فيلم «خانه ای ازماسه ومه» که در آن نقش مکمل را ايفاء می کرد شناخته و مشهور شد. از آن پس نيز به بازی در چندين سريال مشهور از جمله «۲۴» پرداخت، وی همچنين از آن پس در چند فيلم ديگر نيز بازی کرده است، از جمله فيلم «سنگسار ثريا» که به ماجرای واقعی سنگسار يک زن در روستايی در ايران می پردازد سه هفته ديگر اکران خواهد شد.

ـــــــــــــــــــ

صحنه هايی از "خانه صدام" و نقش شهره آغداشلو در آن


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016