سه شنبه 31 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناظري از يك كتاب و ناشر گل صدبرگ شكايت مي‌كند، همشهری

يك روز بعد از اعلام شكايت محمدرضا شجريان از انتشار غير قانوني يكي از تصنیف‌هایش، شهرام ناظري نيز اعلام كرد از يك مولف كه كتابي درباره وي منتشر كرده‌اند و نيز ناشر برخي از آثارش شكايت خواهد كرد.

به گزارش همشهري‌آنلاين به نقل از مهر شهرام ناظري كه قرار است كنسرتي را در آمريكا برگزار كند درباره چاپ کتابی با عنوان "هزار آوای مانا" که به احوال و آثار او اختصاص دارد گفت: متاسفانه این کتاب بدون اطلاع و اجازه من منتشر شده است که اشتباهات فاحشی دارد و به هیچ وجه مورد تائید من نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: مولف و ناشر در انتخاب نام کتاب حتی به روحیه، فکر و رویه معمول من که دوری کردن از تقلید است هیچ توجهی نکرده‌اند و این‌ها همه مرا مکدر کرده است و قصد دارم در صورت جمع نکردن کتاب از آنها شکایت کنم.

چند روز قبل محمد رضا شجريان هم در اطلاعيه‌اي اعلام كرد از پخش‌كنندگان غير مجاز يكي از تصانيفش شكايت خواهد كرد.

ناظری در بخش دیگری ازصحبتهایش از یکی دیگر از ناشران آثار صوتی که آلبومهایی چون گل صد برگ، یادگار دوست و... را منتشر می کند گفت : برای هر یک از این آثار من مبلغ ناچیزی گرفتم که آن هم تقریبا صرف استودیو و دستمزد نوازندگان شد ولی ما قرار گذاشتیم که پس ازفروش 50هزار عدد، ناشربرای فروش بالاتر از این تعداد درصدی از فروش آلبوم را پرداخت کند اما هر گاه که در این خصوص صحبت شده ناشر ادعا داشته است که هنوز فروش این آثار به 50 هزار عدد نرسیده است در حالی که آلبوم گل صدبرگ بیش از بیست سال است که منتشر شده و به عنوان یکی از پرفروشترین آلبومهای موسیقی سنتی ایران مشهور است.

ناظری در پایان با اعلام اینکه نماینده ای برای رسیدگی به این شکایات تعیین کرده است گفت پس از بازگشتش از آمریکا که حدودا نیمه دوم آبان خواهد بود این امور را پیگیری می‌کند.

به گزارش همشهري‌آنلاين شهرام ناظري قرار است به همراه يك گروه بين‌المللي به سرپرستي حافظ ناظري كنسرتي را باعنوان «موسيقي صلح» در تالار كارنگي هال نيويورك در كشور آمريكا به صحنه ببرند. به گفته ناظري اين نخستين بار است كه يك گروه ايراني در اين تالار بزرگ به اجراي برنامه مي‌پردازد. ناظري در اين كنسرت قرار است اشعاري از مولوي و شاهنامه فردوسي را در دو بخش اجرا كند.

پيش از اين گروه شمس و پورناظري‌ها در سالن بزرگ لينكلن سنتر آمريكا كه بسياري آن را بزرگترين سالن موسيقي اين كشور نام داده‌اند، به اجراي برنامه پرداخته بودند


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016