شنبه 9 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرانسه شبکه مخصوص پخش فیلم برای خاورمیانه تاسیس می‌کند، پرس تی وی

فرانسه تصمیم گرفته برای مقابله با انتشار گسترده فیلم و سریال‌های انگلیسی‌زبان، شبکه‌ای ویژه برای پخش تولیدات تصویری فرانسوی برای مخاطبان در خاورمیانه راه‌اندازی کند. این شبکه قرار است با نام «سینموا» راه‌اندازی شود.

به گزارش پرس.تی.وی، فرانسوی‌زبان‌ها در خاورمیانه این سؤال را مطرح می‌کنند که عدم ارائه فیلم‌های فرانسوی زبان در کشورهای خاورمیانه، ناشی از توطئه سیاسی است یا فرهنگی؟ یا اینکه ناشی از قانون عرضه و تقاضا است. این چیرگی انگلیسی‌ بر هر چه که فرانسوی است تنها در سده اخیر رخ داده و حتی در خود فرانسه نیز وجود دارد و باعث شده یک حس رقابت در فرانسوی‌ها ایجاد شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اسم این طرح «شبکه سینموا» است که بریتانیایی‌ها آن را شبکه فیلم‌های فرانسوی می‌دانند؛ ولی در واقع شبکه فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی فرانسه است و شاید بتوان گفت فراتر از این است و این شبکه، تلاش دارد به هر آنچه که به زبان فرانسه است، رونق تازه ببخشد. در نتیجه علاوه بر فیلم‌های سینمایی، فیلم‌های تلویزیونی و سریال‌ها و برنامه‌های مختلف تلویزیونی، شاهد پخش مستقیم جشن‌ها و جشنواره‌های فرهنگی مختلف نیز خواهیم بود.

در بروشورهای این شبکه آمده که ۵۰% از فیلم‌های آن، همان فیلم‌های قدیمی است که در شبکه‌های انگلیسی‌زبان نیز به نمایش گذاشته شده است؛ ولی تلاش شده ماهانه حداقل بیست فیلم جدید نیز ارائه شود که در سال می‌توان گفت این فیلم‌های جدید به ۲۵۰ قیلم می‌رسد؛ ولی این تعداد فیلم بیش از فیلم‌هایی است که فرانسوی‌ها در سال تولید می‌کنند.

این امر نشان می‌دهد که این شبکه تصمیم دارد از فیلم‌های کشورهای فرانکوفونی همانند کانادا، بلژیک، سوییس و کشورهای آفریقایی نیز استفاده کند و در این راستا این شبکه قرار است به طور سالانه ۵۲ گفتگوی طولانی با هنرمندان و هنرپیشگان فرانسوی را ارائه دهد که از میان آنها می‌توان به مایکل کین اشاره کرده که خود وی تاکید کرده از همین الآن هر وقت فرصت نشستن پای تلویزیون را داشته باشد، به این شبکه نگاه خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016