دوشنبه 25 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش قاچاق سيگار، ايسنا

حجم قاچاق کالا به کشور در حال افزايش است. بعد از اعلام خبر پوشاک به فاصله چند روز اعلام شد قاچاق سيگار ۱۰۰ درصد افزايش يافته است.

بنا بر گزارش ايسنا آمارهای رسمی حاکی از کاهش ۴۶درصدی واردات رسمی سيگار و افزايش ۱۰۰ درصدی کشف سيگارهای وارداتی قاچاق است. در هفت ماهه نخست امسال بيش از هشت هزار و ۸۰۰ تن سيگار حاوی توتون به ارزش ۱۰۷ ميليون دلار وارد کشور شده که ۰۳/۰ و ۳۹/۰ درصد از کل وزن و ارزش واردات کشور در اين مدت را شامل می شود. قيمت متوسط هر کيلو از اين ميزان سيگار وارداتی نيز بيش از ۱۲ دلار بوده که در مدت مشابه سال گذشته اين ميزان ۵/۱۵ دلار بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همچنين در مدت مشابه سال گذشته ۱۳ هزار تن سيگار به ارزش ۲۰۱ ميليون دلار وارد کشور شده بود که ۰۵/۰ و ۶۰/۰ درصد از وزن و ارزش کل واردات در آن مدت را شامل می شد. به اين ترتيب با اين اعلام گمرک کشور واردات سيگار در اين مدت نسبت به مدت مشابه در سال ۸۷ از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۳۲ و ۴۶ درصد کاهش يافته است.

اما از سوی ديگر طبق آمارهای خود گمرک ميزان ارزش سيگار وارداتی قاچاق کشف شده طی پنج ماهه نخست امسال ۹۹۸ ميليون و ۵۷۱ هزار و ۹۰۹ ريال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خود که اصلاً هيچ ميزان قاچاقی کشف نشده بود، افزايش ۱۰۰ درصدی داشته است.

در اين شرايط هفته گذشته هيات وزيران بنا به پيشنهاد وزارت اقتصاد تصويب کرد معادل ۲۰ درصد ارزش فوب به عنوان سود بازرگانی سيگارهای وارداتی اضافه شود. به عبارتی ديگر در شرايطی که ميزان واردات سيگار به کشورمان در حال کاهش و ميزان کشف سيگارهای وارداتی قاچاق در حال افزايش است، مصوب شده تعرفه اين کالا برای واردات افزايش يابد که شايد همين عامل منجر به حفظ روند واردات رسمی و قاچاق شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016