جمعه 27 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو جایزه ششمین جشنواره فیلم دبی به سینمای ایران رسید، مهر

مراسم پایانی ششمین جشنواره فیلم دبی چهارشنبه شب در امارات برگزار شد و از 28 جایزه اهدا شده دو جایزه ویژه هیئت داوران و بهترین بازیگر مرد سهم سینمای ایران بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم در بخش رقابتی جایزه مهر آسیا آفریقا ویژه فیلم‌های بلند داستانی جایزه اول به "لولا" به کارگردانی بریلانته مندوزا از فیلیپین رسید و فیلم سینمایی "کشتزارهای سپید" ساخته محمد رسول‌اف جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد. حسن پورشیرازی هم برای بازی در همین فیلم بهترین بازیگر مرد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بهمن فرمان‌آرا رئیس هیئت داوران فیلم‌های بلند آسیا آفریقا به همراه عمر شریف بازیگر سرشناس مصری و مسعود امرالله مدیر جشنواره فیلم دبی برای اهدای جوایز برگزیدگان روی صحنه آمدند و رسول‌اف جایزه خود را از دست فرمان‌آرا گرفت. فیلم سینمایی "پایان بازی" ساخته شوکت امین کورکی فیلمساز کرد عراقی در بخش جایزه مهر فیلم‌های عربی تقدیر شد.

در بخش جایزه مهر ویژه فیلم‌های آسیایی و آفریقایی فیلم سینمایی "حیران" به کارگردانی شالیزه عارفپور نیز حضور داشت که در نهایت سهمی از جوایز نبرد. نورالدین لخماری از مغرب، کیث شیری، مانیشا کویرالا از نپال و ژان میشل فرودون سردبیر کایه دو سینما دیگر اعضای هیئت داوران این بخش رقابتی جشنواره بودند.

فیلم کوتاه "یک روز قشنگ برفی" ساخته مشترک امیر توده‌روستا و ماهایا پطروسیان در بخش جایزه مهر روی پرده رفت و "زمزمه با باد" به کارگردانی شهرام علیدی به نمایندگی از سینمای عراق در بخش شب‌های عربی به نمایش درآمد. "زنان بدون مردان" ساخته شیرین نشاط دیگر فیلم حاضر در بخش جایزه مهر آسیا آفریقا بود.

امسال در مجموع صدها فیلم مستند، کوتاه و داستانی از 62 کشور آسیایی، آفریقایی، اروپایی، استرالیایی و آمریکایی برای دریافت 28 جایزه رقابت کردند و ارزش نقدی جوایز به 575 هزار دلار آمریکا بالغ شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016