سه شنبه 1 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اپرای ایرانی مولوی ضبط می شود، مهر

اپرای مولوی اثر بهروز غریب پور به آهنگسازی بهزاد عبدی با اجرای 14 خواننده و یک گروه کر ضبط می شود.

آهنگساز اپرای مولوی با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: ما سه نوع اپرا داریم که شامل اپرای ایتالیایی، اپرای پکنی و اپرای ایرانی است. متاسفانه اپرای ایرانی به آن شکل که می بایست معرفی نشده است و برای اولین بار بهروز غریب پور سعی در احیاء کردن این اپرا کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بهزاد عبدی در ادامه افزود: موسیقی اپرای مولوی مدتی قبل در اوکراین توسط ارکستر ناسیونال این کشور به رهبری ولادمیر سیرینکو ضبط شد و در حال حاضر نیز بخش آوازی این اپرا در استودیو پاپ در تهران توسط 14 خواننده موسیقی ایرانی و یک گروه کر در حال ضبط است.

این آهنگساز همچنین تصریح کرد: در این اپرا کاملا از فضای موسیقی دستگاهی ایرانی بهره گرفته شده است و هر یک از خوانندگان نقش یکی از شخصیت ها را خواهند خواند. برای مثال محمد معتمدی به جای مولانا، علی خدایی به جای عطار، محمدرضا صادقی به جای امیر تومان مغول، حسین علیشاپور به جای سلطان العلما(پدر مولوی)، عامر شادمان به جای قاضی، مهدی جاور به جای سردار و بقیه خواننده ها نیز نقش هایی چون مریدان مولوی را نگاه می کنید.

وی درباره ساختار موسیقی اپرای مولوی گفت: در این کار از تمامی دستگاه ها و آوازهای موسیقی ایرانی به شکلی دراماتیک بهره گرفته شده است و تنها به این شکل نبوده که ما از تصنیف سازی صرف استفاده کنیم. ضبط این کار تا چند روز دیگر به پایان خواهد رسید و مشغول میکس آن خواهیم شد.

عبدی با انتقاد از کم توجهی مسئولان به"اپرای عاشورا" که سال گذشته توسط غریب پور کار شده بود گفت: اینکه چرا از یک اپرا آن هم با مضمون مذهبی برای معرفی بخشی از فرهنگ ما در عرصه های جهانی تلاشی از سوی مسئولان صورت نگرفت هنوز هم جای سئوال و انتقاد دارد.

گفتنی است پس از ضبط بخش آوازی این اثر قرار است بهروز غریب پور اپرای مولوی را با استفاده از 80 عروسک به روی صحنه ببرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016