شنبه 5 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزيش طلاق‌هاي توافقي در جامعه روشنفكر ايران، ايلنا

معاون آموزشي و پژوهشي سازمان سما با هشدار نسبت به افزايش طلاق‌هاي توافقي كه مختص جامعه روشنفكري كشور است گفت: شرايط جامعه ما به گونه‌اي است كه امكان تحصيل براي پسران ميسر نيست وافزايش بحران آميز تعداد ورودي دختر به دانشگاه‌ها آنها را مجبور كرده با پسراني كه تحصيلات كمتري از آنها دارند، ازدواج كنند و اين باعث بحران در خانواده مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايلنا، قاسم يزدان‌پناه در همايش ملي راهبردهاي تحكيم نهاد خانواده در ايران گفت: در گذشته مسئولين مدارس براي كنترل دانش‌آموزان كه مبادا با خود چيزي را حمل كنند كه براي اخلاق و تربيت آنها خطرناك باشد، جيب و كيف مدرسه آنها را مي‌گشتند اما در حال حاضر در جيب اكثر دانش‌آموزان ما يك موبايل وجود دارد كه از آن مي‌توانند هم به عنوان ضبط صوت هم به عنوان آلبوم تصاوير استفاده كنند و هر زمان كه خواستند با هر كسي در بيرون از خانه تماس مي گييرند يا به او پيام مي‌فرستند بنابراين ديگر محيط خانه هم براي نوجوانان و دانش‌آموزان فضاي امني نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او ادامه داد: با نگاهي به آمارهاي طلاق در كشور مشاهده مي‌شود تعداد طلاق‌هاي توافقي كه مختص به جامعه روشنفكري كشور است، رو به افزايش است و اين نشان‌دهنده اين است كه با وجود اينكه دختران و پسران جوان ما در نظام خانواده، آموزش و پرورش و آموزش عالي رشد كرده‌اند چگونه زيستن در محيط خانواده را ياد نگرفته‌اند و شيوه برخورد با زندگي را بلد نيستند.

او ادامه داد: نظام تعليم و تربيت و نظام خانواده، تاثير و تاثر متقابل بر هم دارند و غفلت از هر كدام باعث مي‌شود ديگري نتواند وظيفه‌اش را به خوبي انجام دهد.

يزدان‌پناه تصريح كرد: در حال حاضر جامعه ما با يك بحران روبرو است و آن افزايش تعداد ورودي دختران به دانشگاه‌هاي كشور است.

او ادامه داد: شرايط جامعه ما به گونه‌اي است كه امكان تحصيل براي پسران ميسر نيست زيرا بسياري از پسران به دليل سربازي رفتن مجبور هستند كه از دانشگاه دست بشويند و يا به دليل اينكه بايد شغلي داشته باشند تا با آن هزينه زندگي خود و خانواده آينده‌شان را تامين كنند فرصتي براي تحصيل ندارند و اين باعث شده است كه دختران بيشتر دانشگاه‌هاي كشور را قبضه كنند.

يزدان‌پناه تاكيد كرد: افزايش ورود دختران به دانشگاه‌ها باعث مي‌شود كه تعداد دختران تحصيل‌كرده افزايش يابد و در هنگام ازدواج اين دختران مجبور هستند با پسراني كه تحصيلات كمتري از آنها دارند، ازدواج كنند و اين باعث بحران در خانواده مي‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016