پنجشنبه 24 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشف ۵/۳ ميلون قرص روان‌گردان در ۹ ماه! ايلنا

* ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر و کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در اطراف مدارس برای مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر حضور دارند
* ميزان کشفيات قرص‌های روان‌گردان نگران کننده است


ايلنا: رييس ‌پليس مبارزه با موادمخدر از دستگيری ۱۶ هزار تن در رابطه با موادمخدر صنعتی در ۹ ماه گذشته خبر داد و گفت: کشف سه ميليون و نيم قرص روانگردان در ۹ ماه نگران‌کننده است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار حسين‌آبادی رئيس ‌پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اينکه در ۹ ماه گذشته بيش از ۴۳۲ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است، گفت: اين ميزان تقريبا برابر کشفيات سال گذشته است که ۱۵ تن آن هروئين، ۱۰ تن مرفين و ۷۰۰ کيلوگرم مخدر شيشه بوده است.
وی افزود: بخش ويژه‌ای برای مبارزه با مواد مخدر صنعتی در پليس مواد مخدر تشکيل شده است و تمام مبادی ورودی تحت کنترل قرار دارد که در رابطه با کشفيات شيشه افزايش ۴۰۰درصدی داشته‌ايم و سه ميليون و نيم قرص روانگردان نيز در اين ۹ ماه کشف شده که بسيار بالا و نگران‌کننده است. کشفيات قرص روانگردان ۴۳ درصد نسبت به گذشته افزايش داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حسين‌آبادی با تاکيد بر برخورد با توزيع‌کنندگان فروشندگان مخدر صنعتی، تصريح کرد: با توجه به کاهش قيمت مخدر صنعتی برخی افراد سودجو تعدادی را برای نتقال مواد، به سمت آسيای جنوب شرقی هدايت می‌کنند. از طرفی کشورهايی مثل اندونزی قونين بسيار سختی تصويب کرده‌اند به‌طوريکه در اندونزی حمل بيش از ۵ گرم مواد مخدر مجازات اعدام دارد و اخيرا هم هشت ايرانی در اندونزی دستگير شده‌اند.
رييس‌پليس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به دستگيری چند ايرانی در ترکيه و چند کشور ديگر، افزود: در حال رايزنی در اين زمينه هستيم و با شبکه‌هايی که اقدام به قاچاق مواد از ايران به کشورهای آسيای شرقی و ديگر کشورها می‌کنند برخورد شده و تاکنون ۱۵ شبکه قاجاق مخدر سنعتی به اين کشورها کشف و متلاشی شده‌اند.
وی با بيان اينکه در ۹ ماه نخست سال جاری بيش از ۱۶ هزار نفر در رابطه با مخدر صنعتی در کشور دستگير شده‌اند، گفت: حدود ۱۷۰ هزار نفر نيز در رابطه با مخدر صنعتی دستگير شده‌اند که برخی از آنها چند بار دستگير شده‌اند.
به‌گفته حسين‌آبادی بيش از هزار و پانصد باند و شبکه اصلی قاچاق مواد مخدر در اين مدت متلاشی شدند.
رييس‌پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا به اقدامات پليس برای مدارس نيز اشاره کرد و گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر و کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در اطراف مدارس برای مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر حضور دارند.
او درباره ورود مخدر جديد به کشور عنوان کرد: ممکن است هر نوع موادی وارد شود اما به محض ورود مواد مخدر جديد بلافاصله ازسوی آزمايشگاه مجهز پليس بررسی می‌شود. ما در رابطه با آدامس مخدر کشفياتی نداشته‌ايم اما موضوع بررسی می‌شود؛ البته بخشی از اين بحث‌ها تبليغاتی است و به‌دليل نداشتن اطلاعات و تخصص افراد، مطرح می‌شود.
حسين‌آبادی با بيان اينکه اگر هر نوع مخدر جديدی وارد شود اطلاع‌رسانی می‌کنيم، تصريح کرد: ورود مخدر جديدی به کشور و چرخه مصرف نداشته‌ايم.
حسين آبادی با بيان اينکه برنامه ما هدايت معتادان به مراکز درمانی است، افزود: برخی معتادان برايشان سخت است که مراجعه کنند اما تلاش ما اين است که محيط ظاهری شهر از معتادان پرخطر و تزريقی پاک شود.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اينکه از ۱۷۷ هزار نفری که در رابطه با مواد مخدر دستگير شده‌اند بيش از ۹۵ درصدشان خرده‌فروش هستند، گفت: اين نشان می‌دهد که تلاش اصلی ما روی خرده‌فروش‌ها است.
وی در رابطه با لغو مجوز نگهداری معتادان در طرح جمع‌آوری معتادان از سوی دادستانی تصريح کرد: برابر قانون افرادی که خودشان برای درمان مراجعه نمی‌کنند، مجرم هستند و ما نيز با دستگاه قضايی جلساتی را به صورت جدی برگزار کرديم و دستگاه قضايی نيز در نظر دارد شرايط نگهداری اين افراد را خودش مهيا کند.
به‌گفته حسين‌آبادی تا يکی دو هفته آينده هماهنگی‌های لازم در اين رابطه انجام می‌شود.
رئيس‌پليس مبارزه با مواد مخدر با تاکيد بر اينکه ابلاغيه پليس برای جمع‌‌آوری معتادان و خرده‌فروشان برای همه استان‌ها و شهرها است، گفت: برخی از دستگيرشدگان در رابطه با مواد مخدر ممکن است دو سه بار در سال دستگير شوند و به عنوان مثال افرادی که چند گرم مخدر همراه خود دارند کمترين مجازات برايشان در نظر گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: جلسه‌ای با دادستان کل کشور دنبال می‌شود که برای برخورد جدی‌تر با افرادی که اصرار به فعاليت در رابطه با مواد مخدر دارند، تصميماتی گرفته شود. ما قطعا در قانون مشکل داريم که اميدواريم مشکل کمبود قانون به زودی مرتفع شود.
وی تصريح کرد: بيشترين ميزان کشفيات مواد مخدر طی ۹ ماه گذشته در استان‌های کرمان و هرمزگان بوده و کمترين ميزان نيز در استان‌های ايلام و خراسان‌شمالی بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016