دوشنبه 28 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گلدن گلوب ۶۷، شب جيمز کامرون و مريل استريپ، راديو فردا

در شصت و هفتمين دوره از جوايز گلدن گلوب، جيمز کامرون يک‌شنبه شب از کاترين بيگلو، همسر سابق خود، پيشی گرفت و دو جايزه بهترين داستان درام و کارگردانی را برای فيلم آواتار از آن خود کرد.

جوايز گلدن گلوب بهترين بازيگر زن و مرد را به ترتيب سندرا بولاک برای فيلم «سويه تاريک» و جف بريجز برای فيلم «دل ديوانه» از آن خود کردند.

در اين ميان مريل استريپ جايزه بهترين بازيگر زن در فيلم موزيکال يا کمدی را برای فيلم «جولی و جوليا» از آن خود کرد و به اين ترتيب با ربودن هفتمين جايزه گلدن گلوب خود رکورد از خود به جای گذاشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رابرت داونی جونيور هم برای بازی در فيلم شرلاک هولمز به کارگردانی گای ريچی جايزه گلدن گلوب بهترين بازيگر مرد برای فيلم موزيکال يا کمدی به دست‌آورد، جايزه‌ای که خود او را هم شگفت‌زده کرده بود.

اما فيلمی که شايد بيش از همه شب گذشته باعث شگفتی شد «خماری» بود که فيلم موزيکال و پرستاره «۹» به کارگردانی راب مارشال و بازی دنيل دی لوئيس را پشت سر گذاشت و جايزه بهترين فيلم کمدی يا موزيکال را به خانه برد.

در اين ميان دو فيلم پريشس و حرامزاده‌های گمنام نيز از جوايز گلدن گلوب بی‌نصيب نماندند. مونيک برای فيلم پريشس جايزه بهترين بهترين بازيگر زن نقش دوم را به دست آورد و کريستف والتس برای بازی در آخرين فيلم کوئنتين تارانتينو، هرامزاده‌های گمنام، جايزه بهترين بازيگر نقش دوم مرد را از آن خود کرد.

در شصت و هفتمين دوره از جوايز گلدن گلوب، جايزه بهترين فيلم خارجی هم به ميشاييل هانکه، کارگردان اتريشی، برای فيلم روبان سفيد رسيد که پيشتر با اين فيلم جايزه نخل طلای کن فرانسه را از آن خود کرده بود.

اما جايزه سسيل ب. دميل در گلدن گلوب هم که برای يک عمر دستاورد حرفه‌ای اهدا می‌شود به مارتين اسکورسسی رسيد که امسال آخرين فيلمش با عنوان «شاتر آيلند» برای اولين بار ماه آينده در جشنواره فيلم برلين به نمايش درمی‌آيد.

جايزه گلدن گلوب دميل را رابرت دنيرو و لئوناردو دی‌کاپريو، دو بازيگر محبوب اسکورسسی که در اکثر فيلم‌های او بازی کرده‌اند، به او اهدا کردند.

از ميان ديگر جوايز نيز جايزه گلدن گلوب بهترين انيميشن به فيلم «بالا» رسيد و جايزه فيلم‌نامه را جيسن ريتمن و شلدن ترنر برای فيلم «در آسمان» با خود به خانه بردند.

برخلاف سال گذشته که هنرمندان انگليسی بيشترين تعداد جوايز گلدن گلوب را از آن خود کردند، يک‌شنبه شب تمام بازيگران انگليسی که اميدی به برنده شدن‌شان بود، يعنی هلن ميرن، کالين فيرث، اميلی بلانت و کری ماليگن، دست خالی به خانه بازگشتند.

جايزه گلدن گلوب را که از سوی اتحاديه مطبوعات خارجی هاليوود اهدا می‌شود دومين جايزه مهم در سينمای آمريکا و برندگان آن را از زمره پراقبال‌ترين هنرمندان سينما برای دستيابی به اسکار می‌دانند.

مراسم هشتاد و دومين دوره اعطای جوايز اسکار در تاريخ هفتم مارس، ۱۶ اسفندماه ۱۳۸۸، برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016