دوشنبه 28 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با رسيدن به مرز فروش ‌‌١/٦ ميليارد دلار، "آواتار" جيمز کامرون چشم به‌رکورد "تايتانيک" دارد، ايسنا

فيلم «آواتار» ساخته «جيمز کامرون» برای پنجمين هفته متوالی پرفروش‌ترين فيلم سينمای جهان نام گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، «آواتار» جديدترين ساخته «جيمز کامرون» که اکنون دومين فيلم پرفروش تاريخ سينما است، تنها به ‌۲۴۰ ميليون دلار فروش بيشتر نياز دارد تا بالاتر از «تايتانيک» بتواند رکورددار فروش سينما در جهان نام بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«آواتار» که شب گذشته جايزه بهترين فيلم جوايز گلدن گلوب را کسب کرد، در تعطيلات آخر هفته فروش ‌۱۲۵ ميليون دلار را از سينماهای جهان به‌دست آورد تا مجموع فروش جهانی آن به ‌۱/۶۰۶ ميليارد دلار برسد.

«تايتانيک» با ‌۱/۸۴۲ ميليون دلار پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينما است که احتمال می‌رود با ادامه اکران«آواتار» اين رکورد شکسته شود.

به گزارش اسکرين ديلی، روز جمعه ايتاليا به‌عنوان آخرين کشور اکران‌کننده « آواتار» جيمز کامرون را نمايش داد که ‌۱۴/۵ ميليون دلار فروش داشت.

اين فيلم ‌۳بعدی تاکنون در چين ‌۷۶/۶ ميليون دلار فروش به‌دست آورده که در سينمای اين کشور تاکنون بی‌سابقه بوده است. کره‌جنوبی نيز با فروش ‌۶۹/۴ ميليون دلار، پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينمای اين کشور را شاهد بوده است. فرانسه، آلمان، انگليس، اسپانيا نيز به ترتيب بيشترين استقبال را تاکنون از «آواتار» داشته‌اند.

يکی از نامزدهای جايزه اسکار بهترين جلوه‌های ويژه است که ساخت و اکران آن يکی از مهم‌ترين رويداد‌های سال ‌۲۰۰۹ جهان در عرصه‌ هنر از نگاه انجمن فيلم آمريکا نام گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016