یکشنبه 2 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۶۰ درصد زنان تهرانی از رابطه جنسی با همسرانشان رضايت ندارند، مدرسه فمينيستی

نتايج تکان‌دهنده مطالعاتی که در آخرين کنگره خانواده و سلامت جنسی ارائه شد

در حالی که سرانجام برخی از مسئولان دولتی به طرح مساله شيوع اختلالات جنسی در ميان همسران پرداخته­اند و اميد می­‌رود گام بعدی، چاره‌جويی در اين باب باشد، مطالعات نشان می­دهد فقدان آموزش به زنان و مردان جوان در آستانه ازدواج باعث شده است مساله به حد «بحران» نزديک شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در يکی از مطالعات که در دانشگاه علوم پزشکی قم و در شهر تهران انجام شده، آمار تکان‌دهنده­ای از وضع روابط زناشويی در زوجين در شرف طلاق به دست آمده است. در اين مطالعه مشخص شده، بيش از ۶۷ درصد از اين زنان تمايلی به برقراری رابطه جنسی با همسرانشان نداشته‌اند، ۶۳ درصد بعد از رابطه جنسی، احساس عصبانيت داشته‌­اند و ۷۱ درصد از آنها هيچ لذتی از رابطه خود با همسرشان نمی‌‌برده‌اند. همچنين مشخص شده است که نزديک به ۷۰ درصد از اين زنان هيچ احساس محبتی بعد از روابط جنسی در خود نمی‌ديده‌اند.

بررسی‌های آماری روی نتايج اين مطالعه نشان داد که وجود اين احساسات منفی در رابطه جنسی زن و شوهرها، رابطه معنی‌داری با درخواست طلاق دارد و اين، تاکيد دوباره‌ای است بر اهميت و حساسيت موضوع و نقشی که اين اختلالات می‌تواند در اختلاف و درگيری بين زن و شوهرها و وقوع طلاق ايفا کند.

نکته قابل توجه در اين مطالعه و نيز مطالعات مشابه آن است که طلاق به دليل مسائل جنسی، مشکل زوجين «جوان» است؛ چنان که در اين مطالعه، ميانگين سن زنان، ۲۹ سال بوده است.

در مطالعه ديگری، که در رشت و توسط کارشناسان مرکز بهداشتی و درمانی الزهرای اين شهر انجام شده، نتايج مشابهی به دست آمده است. در اين مطالعه نيز مشخص شد حدود ۴۰ درصد زنان مورد مطالعه تمايلی به رابطه زناشويی با همسرشان نداشته‌اند، ۶۰ درصد آنها بعد از رابطه احساس عصبانيت داشته‌اند و حدود ۷۰ درصد هم بعد از رابطه جنسی، احساس محبت نسبت به همسرشان نداشته‌اند.

نتايج اين مطالعات در کنگره پيشين خانواده و سلامت جنسی ارائه شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016