شنبه 1 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خرس بلورین جشنواره فیلم برلین به ایران رسید، خبرآنلاین

فیلم «از باد بپرسید» به کارگردانی بتین قبادی از ایران جایزه خرس بلورین بهترین فیلم کوتاه بخش «نسل 14 سال به بالا» شصتمین جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد.

مراسم اختتامیه بخش نسل 14 سال به بالا جشنواره برلین که به فیلم‌های با موضوع کودکان و جوانان اختصاص دارد، جمعه شب برگزار شد و نماینده سینمای ایران جایزه بهترین فیلم کوتاه را برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در بیانیه هیئت داوران این بخش درباره «از باد بپرسید» آمده است: «برنده امسال جایزه بهترین فیلم کوتاه با واژگان اندک، تصویرپردازی از سختی‌ها و هیجان و صداهایی که تماشاگر را در چارچوبی از سکوت قرار می‌دهد، زبان ما را بند آورد.»

در بخش دیگر بیانیه هیئت داوران بخش نسل 14 سال به بالا آمده است: «از باد بپرسید در را برای ورود یک فرهنگ باز کرد که در آن چیزهای باورنکردنی به زندگی روزمره تعلق دارد. ما بخاطر این اثر هنری که که هم به به مسائل جزئی توجه دارد و هم کلیات، سپاسگزاریم.»

«از باد بپرسید» داستان چند دختر دانشجوی عکاسی است که برای تهیه عکس به یک روستا سفر کرده‌اند. یکی از دخترها جنازه‌ای پیدا می‌کند و ...
نسرین شجاعی، زهرا میرداد، اقدس کاجی و صمد فرهنگ در این فیلم 13 دقیقه‌ای نقش آفرینی می‌کنند. بتین قبادی متولد سال 1979 در بانه است.

هیئت داوران در عین حال از فیلم کوتاه «دور از عشق» ساخته بریژیت استارموس از دانمارک تقدیر کرد. همچنین فیلم آلمانی Neukoelln Unlimited ساخته آگوستینو ایموندی و دیتمار راتش، جایزه خرس بلورین بهترین فیلم بخش نسل 14 سال به بالا را دریافت کرد.

این فیلم درباره خواهر و برادر بااستعداد لبنانی است که در صحنه رقص و هیپ هاپ خیابان‌های برلین، برای خود اسم و رسمی به هم می‌زنند و این در حالی است که پدر و مادر آنها در آستانه اخراج از کشور هستند.

هیئت داوران همچنین از فیلم «رودخانه دومان» ساخته ژانگ لو تقدیر کرد. این فیلم تولید مشترک کره و فرانسه و درباره بچه‌های چینی است که با مهاجران غیرقانونی از کره شمالی دوست می‌شوند.

مراسم اعطا جوایز بخش نسل 14 سال به بالا جشنواره برلین یکروز پیش از برگزاری مراسم اختتامیه بخش رسمی در برلیناله برگزار شد.

شصتمین جشنواره فیلم برلین 11 فوریه (22 بهمن) شروع شد و یکشنبه 21 فوریه (دو اسفند) به پایان می‌رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016