دوشنبه 3 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طراحي جديد قبور بهشت زهرا و افزايش آن به سه طبقه، ايسنا

دبير شوراي عالي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري تهران از طراحي جديد قبور بهشت زهرا (س) خبر داد و گفت: در بخش سازماندهي کالبدي سازمان بهشت زهرا(س) مجموعه فضاي طرح توسعه و گسترش آن به صورت سه‌طبقه طراحي شده که بخشي از نياز تهران را حل خواهد کرد.

به گزارش سرويس «شهري» ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين امرودي در جلسه شوراي عالي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي كه به منظور ارائه گزارش و بررسي وضعيت آرامستان‌هاي تهران در ساماندهي آنان برگزار شد، با ارائه آماري از آرامستان‌هاي سطح شهر تهران گفت: در حال حاضر 80 آرامستان در سطح شهر تهران وجود دارد که بزرگ‌ترين آن‌ها بهشت زهرا (س) است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: سازمان بهشت زهرا (س) مطالعات خوبي در راستاي تحقق مفهوم آرامستان و تبديل آن‌ها به يک فضاي مطلوب شهري که در بردارنده هويت تاريخي، ملي، مذهبي و هويت ديني است انجام داده و برنامه‌هاي خود را براي تبديل اين فضاي خدماتي به يک مجموعه بزرگ فرهنگي تنظيم كرده است.

دبير شوراي عالي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي با اشاره به ساماندهي امواتي که در امامزاده‌هاي تهران دفن مي‌شوند، تصريح کرد: بسياري از آرامستان‌ها در کنار امامزاده‌هاي تهران قرار دارد و در حال حاضر 118 امامزاده در تهران وجود دارد از اين رو مطالعه مي‌شود تا با چه کاربستي مي‌توان وضعيت آينده آن‌ها را ساماندهي کرد.

حجت الاسلام والمسلمين امرودي اختصاص 11 گورستان از بين 80 گورستان به اقليت‌هاي ديني مذهبي را بيانگر توجه به اين قشر دانست و عنوان کرد: 18 گورستان به عنوان آثار ملي ثبت شده که بسياري تحت نظر سازمان‌هاي اوقاف، ميراث فرهنگي، بخش خصوصي، هيات امناهاي آرامستان‌ها هستند و شهرداري تهران از عوامل و سازمان‌هايي هستند که با اين آرامستان‌ها ارتباط مستقيم دارد.

حجت الاسلام و المسلمين امرودي ادامه داد: قبوري که بيش از 30 سال از دفن آن‌ها گذشته باشد و بخشي از قبور يک طبقه با در نظر گرفتن اصول شرعي و با اولويت خانواده درجه يک متوفي به مرور زمان در طرح افزايش طبقاتي سازمان بهشت زهرا (س) طراحي شده است.

به گفته دبير شوراي عالي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي، سازمان بهشت زهرا (س) به جد به دنبال ساماندهي اين آرامستان به عنوان يکي از بزرگ‌ترين مراکز فرهنگي و محل اتصال روح زمينيان با آسمان که در بردارنده هويت ديني تاريخي و ملي ماست مدنظر قرار داده و در برنامه‌هاي مديريت جديد اين سازمان فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي به صورت کاملا گسترده گنجانده شده است.

وي درباره اقدام برخي از شهرداران تهران نسبت به پيرايش اين آرامستان‌ها، گفت: در اين جلسه مقرر شد در برنامه دو سالانه طرحي تهيه شود تا برخي از شهرداران مناطق 22 گانه نسبت به پيرايش تعدادي از آرامستان‌ها اقدام کنند.

دبير شوراي عالي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي در خاتمه عنوان کرد: شهرداري به عنوان يک نهاد اجتماعي نسبت به چگونگي ارائه خدمات اجتماعي و فرهنگي در اين فضاي معنوي احساس مسووليت مي‌کند تا از فضايي که به صورت طبيعي صدها هزار نفر در هفته در فضايي کاملا معنوي و تاثيرگذار مانند بهشت زهرا(س) قرار مي‌گيرند، ضمن فراهم کردن سهل‌ترين شيوه‌ها و بهترين تسهيلات براي شهروندان در زيارت اهل قبور براي انجام امور ماموريتي خود در رابطه با کفن، دفن و تجهييز اموات از اين فضاي مناسب در جهت اهداف فرهنگي و اجتماعي نيز استفاده کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016