چهارشنبه 12 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کتاب "قدرت و جنگ نرم" رونمایی شد،

کتاب "قدرت و جنگ نرم از نظریه تا عمل "با حضور سردار نائینی معاون فرهنگی نیروی مقاومت بسیج و دکتر جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در فرهنگسرای رسانه رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نائینی معاون فرهنگی نیروی مقاومت در این مراسم مهم ترین عامل مقابله با جنگ نرم را تبیین و شناخت این جنگ عنوان کرد و گفت : شناخت جنگ نرم موضوع بسیار پیچیده ای است که این شناخت نیازمند فعالیتهای علمی عمیق است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با بیان اینکه جنگ در تاریخ بشر پیوند خورده است افزود : در چندین دهه گذشته استفاده از ادوات نظامی و افزایش لشگرکشی نماد قدرت بود که کشورها از این طریق قادر به تحلیل اراده می شوند .‌


معاون فرهنگی نیروی مقاومت بسیج با اشاره به جایگزینی جنگ نرم به جای جنگ سرد در کشورها اضافه کرد : جنگ نرم با تاثیر گذاری بر فکر و عقل ملت ها نظام های سیاسی را اشغال می کند.

نائینی با بیان اینکه بعد از شکست دشمن در مقابله سخت با ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس جنگ نرم دشمن در ایران آغاز شد گفت : مقامات آمریکای به این باور دست یافتند که قدرت رهبری و نقش باورهای دینی در ایران نادیده گرفته شده است .

وی اضافه کرد : به دلیل قدرت بسیط رهبری بر مردم ایران دشمنان بعد از دهه دوم انقلاب اسلامی عناصر اصلی نظام را مورد هدف قرار دادند که این امر به معنی آغاز جنگ نرم در ایران است .

معاون فرهنگی نیروی مقاومت بسیج افزود : جنگ نرم در ایران با مقدمه تهاجم فرهنگی آغاز شد که هدف از تهاجم فرهنگی جایگزینی فرهنگ بیگانه در کشور بود .

وی با بیان اینکه با شروع جنگ نرم در ایران تغییر باورها ، ارزش های بنیادین و عناصر مدیریت بخش کشور از سوی دشمنان مورد هدف قرار گرفت تصریح کرد: حوداث و جریاناتی اخیرا در کشور شکل گرفت دارای ریشه 20 ساله است .

دکتر جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به وجود خلاءهای علمی بسیار در حوزه جنگ نرم گفت : جنگ نرم حوزه نا شناخته ای است که ایجاد هر گونه اثر نوشتاری تاثیر بسزایی در فضای ععلی کشور خواهد داشت .

وی با بیان اینکه جنگ نرم از طریق ابزار رسانه در جهت استیلای فکری و فرهنگی یک ملت برمی آید افزود : در پیشبرد اهداف در جنگ نرم بیشتر از ابزارهای غیر عینی استفاده می شود .

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اولین گام در اجرای جنگ نرم را نفوذ در افکار مردم دانست و اضافه کرد : جنگ نرم با هدف از پای درآوردن اندیشه یک جامعه طرح ریزی می شود .

وی بیان داشت : جنگ نرم به دنبال تغییر قالب های ماهیتی جامعه است که بحث باور را در عرصه های مختلف مطرح می کند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016