یکشنبه 15 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استفاده از رنگ‌هاي خطرناك به جاي زعفران!، ايسنا

اداره كل استاندارد استان تهران اعلام كرد: در طرح بازرسي از رستوران و فست‌فودهاي سطح تهران در اواخر سال گذشته مشخص شد كه رنگ غير مجاز تارترازين E102 با عنوان (صفار الزعفران) در برخي از آن‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، مهدي پورهاشيم - مدير كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران - در اين رابطه افزود: اين ماده خطرناك ساخت كشور عربستان سعودي است و با وجود غير استاندارد بودن به طورگسترده در سطح بازار استان تهران عرضه شده است و متاسفانه در بسياري از خانواده‌ها و مراكز عرضه مواد غذايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي گفت:‌ براساس مدارك معتبر علمي، رنگ تارترازين در بسياري از كشورها از جمله ايران به عنوان يكي از مضرترين و حساسيت‌زاترين رنگ‌هاي مصنوعي شناخته شده و استفاده از آن نيز غير مجاز و خطرناك اعلام شده است.

او با اشاره به مضراتي كه اين ماده خطرناك براي مصرف‌كنندگان در دراز مدت ايجاد مي‌كند، افزود: مصرف اين ماده بيماري‌هايي از قبيل بيش فعالي دركودكان، معضلات گوارشي و آسمي، تومورهاي تيروئيدي، تشديد ميگرن، تاري ديد، حساسيت‌هاي پوستي و بيماري‌هاي اسكولي و پوپورا به همراه خواهد داشت.

پورهاشم تاكيد كرد: بر اين اساس اين اداره كل در نظر داد در راستاي تبصره 4 ماده 9 قانون اصلاح قوانين و مقررات سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، طرح بازرسي از رستوران‌ها و فست‌فودها را كه از اواخر سال گذشته آغاز شده، در سال جاري با جديت بيشتري در كل سطح استان تهران اجرا كرده و با عرضه‌كنندگان و استفاده‌كنندگان اين نوع ماده خطرناك در رستوران‌ها و فست‌فودها مطابق قانون برخورد كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016