چهارشنبه 25 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

'شاهزاده ایران' بر پرده سینماهای جهان، بی بی سی

بازی کامپیوتری پرفروش "شاهزاده ایران" توسط کمپانی فیلمسازی والت دیزنی به صورت فیلم سینمایی عرضه شده و قرار است از اواخر ماه مه در سینماهای جهان به نمایش در آید.

داستان "شاهزاده ایران" در فضای قرون وسطایی روایت می‌شود، اما ماجراهای آن افسانه‌ای است و به واقعیات تاریخی ارتباطی ندارد.

یک شهسوار دلیر و نیکدل در دفاع از سرزمین خود (ایران) با نیروهای شرور و بدسرشت می‌جنگد و برای ملت خود عزت و افتخار می‌آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




داستان فیلم با ماجراهای پرهیجان و عشقی باشکوه تکمیل شده است. با این که فیلم در تاریخ و اسطوره ایران پایگاه روشنی ندارد، اما اثراتی از داستان‌های "هزار و یک شب" و شاهنامه فردوسی در آن آشکار است.

قهرمان فیلم "دستان" نام دارد که نقش او را جیک جیلن‌هال (یکی از دو بازیگر اصلی فیلم "کوهستان بروکبک") ایفا کرده است. این یکی از القاب "رستم دستان" را تداعی می‌کند.

دشمنان قصد دارند با روان کردن توفان شن سرزمین متمدن و آباد دستان را نابود کنند، مردم را به اسارت بگیرند و نیروهای خبیث و شیطانی (دیوان) را بر آنها مسلط سازند.

رسالت اصلی قهرمان داستان این است که شمشیری باستانی را، که رمز پایداری و افتخار قوم اوست، از دست دشمنان دور کند، زیرا هر کس به این شمشیر اسطوره‌ای دست یابد، می‌تواند زمان را برگرداند و سرنوشت قوم را تغییر دهد.

دستان در رشته‌ای از ماجراهای خطرناک و عجیب، که گاه یادآور هفت خوان رستم است، به جنگ دشمنان شرور می‌رود. او با خانم شاهزاده‌ زیبای سرزمین همسایه پیوند عشقی می‌بندد که نام او تامینا است، یادآور "تهمینه" دختر شاه سمنگان.

بن کینگزلی بازیگر نامی انگلیسی نیز نقش "نظام" را به عهده دارد، که نامی عام برای وزرای مدبر و بانفوذ است. کینگزلی قبلا هم در فیلم خانه ای از شن و مه نقش یک شخصیت ایرانی را بازی کرده بود.

"شاهزاده ایران" در مراکش

فیلم "شاهزاده ایران؛ شن‌های زمان" بر پایه‌ بازی کامپیوتری پرهیجانی تهیه شده که از سال ۱۹۸۹ چند سری از آن به بازار آمد و محبوبیت زیادی پیدا کرد.

فیلم را جری بروک‌هايمر، تهيه کرده که از تهیه‌کنندگان معتبر هالیوود است و پیش از این سه فیلم تريلوژی پرفروش دزدان دريايی کارائيب را تولید کرده بود.

فیلم سینمایی "شاهزاده ایران را مایک نیوال، فیلمساز بریتانیایی، کارگردانی کرده است.

تمام صحنه‌های خارجی فیلم، مانند بیشتر فیلمهای هالیوودی که داستان آن در خاور میانه می گذرد، در مراکش فیلمبرداری شده است، و در آن بیش از ۸۰۰ سیاهی لشکر از مردم محلی ایفای نقش کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016