سه شنبه 24 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا يزدانی خواننده و بازيگر فيلم سينمايی "طهران، تهران": زمان آن رسيده که حساسيت‌های بی‌دليل درباره موسيقی کنار گذاشته شود، ايلنا

رضا يزدانی تنها راه نجات بازار ورشکسته موسيقی را؛ پخش کليپ از تلويزيون می‌داند و اعتقاد دارد؛ اگر امکان افتتاح يک کانال اختصاصی موسيقی نيست،حداقل شبکه‌های موجود روزانه چند ساعت به پخش برنامه‌های موسيقايی بپردازند.


ايلنا: خواننده و بازيگر فيلم سينمايی «طهران، تهران» معتقد است تنها راه برای نجات دادن بازار ورشکسته موسيقی کشور، پخش کليپ‌های موسيقی از تلويزيون است.
رضا يزدانی(خواننده و آهنگساز) در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، ضمن ابراز نارضايتی از رکود بازارهای موسيقی در کشور افزود: متاسفانه در ايران علی‌رغم روند صحيح توليد قطعه موسيقيايی، معمولا يک خواننده تنها به جهت علاقه و پيگيری شخصی خود، با محدوديت‌های مالی به ساخت آهنگ مبادرت می‌ورزد و همواره بايد در پی ترانه‌سرا، آهنگساز، استوديو و ديگر عوامل لازم جهت توليد باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی در اين خصوص ادامه داد: ‌اين درحالی است که در اغلب کشورهايی که در آنها بازار موسيقی يک بازار پررونق و پرطرفدار است، اين تهيه‌کنندگان و سرمايه‌گذاران هنری هستند که امکانات را برای هنرمندان مهيا و حاشيه امنيت آنان را حفظ می‌کنند.
اين خواننده همچنين اجرای کنسرت‌های موسيقی را در ابعادی کوچک‌تر از ديگر بارزه‌های داشتن بازار موسيقی پررونق برشمرد و گفت:‌ متاسفانه مشکلات اقتصادی و عدم وجود حاميان مالی باعث شده است در يک سال کنسرت‌های کمی اجرا شوند.
از نظر وی، اگر بخش خصوصی به گروه‌های موسيقی اعتماد کند و به عنوان اسپانسر هزينه اجرای کنسرت را تقبل کند، هم نيازهای مالی هنرمندان مرتفع می‌شود و هم خود اسپانسرها از قبل چنين تبليغات‌هايی منتفع خواهند شد.
يزدانی اضافه کرد: وجود حاميان مالی باعث می‌شود عوامل توليد آثار موسيقيايی اعم از خواننده، آهنگساز، نوازنده، ترانه‌سرا و .... در فضايی آرام با يکديگر همکاری و تبادل‌نظر کرده و نتيجه کار در سطحی عالی ارائه شود.
وی ضمن بيان اين مطلب که زمان آن رسيده است که حساسيت‌های بی‌دليل روی موسيقی کنار گذاشته شود، گفت: به نظر من؛ مسئولان صدا و سيما رفته‌رفته بايد محدوديت عدم نمايش ساز را منتفی کنند.
بازيگر و خواننده فيلم طهران، تهران افزود: تقريبا در تمام کشورهای جهان چندين کانال تلويزيون مختص اجرای کليپ‌ها و برنامه‌های زنده موسيقايی تعبيه شده است که نقش چشمگيری در بازار موسيقی جهان داشته‌اند.
وی معتقد است، حتی اگر امکان افتتاح يک کانال اختصاصی موسيقی مقدور نيست، حداقل بايد يکی از شبکه‌های موجود روزانه چند ساعت به پخش برنامه‌های موسيقايی بپردازد.
يزدانی در اين باره ادامه داد:‌ نيازهای بصری علاقه‌مندان به موسيقی بايد مرتفع شود درغير اين صورت نتيجه آن تمايل روزافزون مخاطبان به رسانه‌های آن طرف آبی خواهد بود که از مصاديق تهاجم فرهنگی هستند. اين درحالی است که مسئولان می‌توانند با تعيين يک چارچوب قانونی، آهنگ‌های مجاز و بلامانع را به گونه‌ای بصری از تلويزيون پخش کنند. مگر نه اين است که آلبوم‌هايی که درحال حاضر منتشر می‌شوند؛ بايد از وزارت ارشاد مجوز پخش و نشر دريافت کنند؟؛ پس دليلی وجود ندارد که آهنگ مجاز از تلويزيون پخش نشود.
يزدانی گفت: هر سال در ايام نوروز هرازگاهی ديده می‌شود که در يک برنامه به صورت گذرا تصاويری از ساز پخش می‌شود اما چنين حرکت‌هايی منحصر به همان ايام است و پس از آن به کلی فراموش می‌شود.
اين خواننده که معتقد است، مورد تبليغ قرار گرفتن عکس يک خواننده همراه با ساز در فيلم «طهران، تهران» در نوع خود بی‌نظير بوده است، اظهار داشت: اميدوارم مسئولان با ديدن چنين اتفاقات و بررسی بازخوردهای آن در اجتماع با تعديل ملاحظات موجود راه را برای رشد مجاز و بلامانع بازار موسيقی باز کنند.
وی که پيش از اين سابقه بازی در چند فيلم از قبيل «حکم» ساخته مسعود کيميايی را داشته است، درباره انگيزه حضورش در سينما گفت:‌ وقتی تمام امکانات بصری برای من و امثال من وجود ندارد قطعا سينما فرصت ايده‌آلی است که می‌تواند زمينه مرتفع‌سازی نياز بصری مخاطبان موسيقی را فراهم آورد.
يزدانی همچنين درباره برگزاری جشنواره موسيقی فجر در سال گذشته افزود: در زمان برگزاری اين جشنواره در ايران نبودم و چندان به کم و کيف برگزاری آن اشراف ندارم اما به هر حال معتقد هستم هر حرکتی که در راستای ارائه موسيقی (ولو موسيقی ضعيف) صورت گيرد، در درازمدت می‌تواند نقش مفيدی ايفا کند و زمينه‌ساز رشد و پيشرفت‌ موسيقی ايران را فراهم آورد.
اين خواننده و آهنگساز در بخش پايانی سخنانش درمورد فعاليت‌های اخير خود اظهارداشت: درحال حاضر آلبوم جديدم که از چهارده قطعه تشکيل می‌شود و هنوز اسمی برای آن انتخاب نکرده‌ام؛ برای اخذ مجوز در ارشاد است و به محض اخذ مجوز توليد و نشر آن را آغاز می‌کنم.
وی همچنين از برقراری هماهنگی‌های لازم جهت اجرای تور تابستانی در ايران و خارج از کشور خبر داد و گفت: اميدوارم در سال ۸۹ در داخل و خارج کشور کنسرت‌هايی را به اجرا درآورم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016