سه شنبه 31 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حميده خیـــــرآبادی در سـکوت به خـاک سپرده شد! ايسنا

حميده خيرآبادی هنرمند قديمی سينما،تئاتر، تلويزيون در قطعه ۶۶ رديف ۶۹ بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

به گزارش خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در مراسم خاکسپاری اين هنرمند که بدون‌ اطلاع‌رسانی و ساعاتی بعد از درگذشت او انجام شد، دخترش ثريا قاسمی و هنرمندانی چون علی نصيريان، ابوالحسن داودی، سينا رازانی، عسل بديعی، اميرمحمد زند، قاضی‌ مرادی، مهوش وقاری، مائده طهماسبی، صدرالدين شجره، عسل بديعی، بيتا منصوری، مهری شيرازی و ... حضور داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حميده خيرآبادی قرار بود روز جمعه در نقش خودش پس از شش سال مقابل دوربين ابوالحسن داودی در سريال «زمين انسان‌ها» برود،اما فرصت نشد.

بيتا منصوری مجری طرح اين سريال که در مراسم تشييع حاضر بود به ايسنا گفت: خانم حميده خيرآبادی طی‌ مذاکراتی که چند روز پيش با ايشان داشتيم قرار بود در سريال ما بعد از ۶ سال مقابل دوربين برود اما متاسفانه اين فرصت فراهم نشد.

به گفته‌ی او؛ اين سريال که «زمين انسان‌ها» نام دارد با محوريت پزشکان درحال ساخت است و قرار بود اين هنرمند در نقش خودش حميده خيرآبادی به عنوان يک بيمار به بيمارستان مراجعه کنند.

به گزارش ايسنا، حميده خيرآبادی با نام مستعار(نادره) رکورد دار بازيگری در سينمای ايران تاکنون در بيش از دويست فيلم سينمايی به ايفای نقش پرداخته و سه بار نيز نامزد دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مکمل از جشنواره فيلم فجر شده است.

اين بازيگر ۸۶ ساله فعاليت هنری را با ايفای نقشی در تئاتر سال ۱۳۳۶ شروع کرد و بازيگری در سينما را با فيلم "ميهن پرست" در سال ۱۳۳۲ آغاز نمود. از جمله فيلم‌های مطرح وی می توان به "طوقی" ، "اجاره نشين‌ها"، "مادر"، "بانو" "هنرپيشه" و "روز واقعه" و..... اشاره کرد.

خير آبادی که در دو دهه ۶۰ و ۷۰ در نزديک به ۴۰ فيلم حضور پيدا کرده و از سال ۷۷ که در فيلم "بازيگر" به ايفا نقش پرداخت، طی سالهای اخير تنها در دو فيلم "توکيو بدون توقف" و "سرود تولد" بازی داشته است.

او در سال ۸۶ به عنوان هميشه مادران سينمای ايران در جشن بازيگران سينمای ايران تقدير شد.

خير‌آبادی که توسط تهمينه ميلانی تقدير می‌شد، فقط در يک جمله‌ی کوتاه گفت:خدا را شکر می‌کنم که باز هم شما را می‌بينم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016