سه شنبه 31 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات محمدعلی کشاورز، بهزاد فراهانی، مرتضی احمدی و ايرج راد، در پی درگذشت حميده خبرآبادی، ايسنا

محمدعلی کشاورز: برای خيرآبادی نمی‌توان جايگزينی پيدا کرد

محمدعلی کشاورز که در فيلم‌های مختلفی با حميده خيرآبادی همکاری داشته است با ابراز تاسف فراوان از درگذشت اين هنرمند گفت: او زنی بسيار فهميده، باشعور و فوق‌العاده بود و نظير او کمتر پيدا می‌شود.

اين بازيگر قديمی تئاتر، سينما و تلويزيون به بيان اين مطلب به خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: در گذشت او را به همه مردم ايران تسليت می‌گويم، او هنرمندی است که نمی‌توان جايگزينی برايش پيدا کرد. سال‌های سال برای فرهنگ و هنر کشور تلاش کرد و شرافتمندانه کار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کشاورز که در مجموعه‌ی تلويزيونی «پدرسالار» و «مادر» علی حاتمی با خيرآبادی همکاری داشته است، به‌خاطر اين اتفاق بسيار متاثر شده و ادامه داد:آخرين باری که او را ديدم ۲۶ فروردين‌ماه امسال بود که به‌خاطر روز تولدم به ديدنم آمد و اين آخرين ديدارمان بود.

***

بهزاد فراهانی: آدمی در لبخندش همه‌ی بهار را می‌ديد

بهزاد فراهانی گفت:حميده خيرآبادی در ميان هنرمندان هم‌دوره‌اش مقتدرترين بود و اين به دليل فرهنگ بالايی است که به‌دست‌ آورده بود، بنابراين کارگردان‌ها کمتر می‌توانستند به او نکته‌ای ياد بدهند.

اين بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) از حميده‌ خيرآبادی به عنوان بانويی باسواد ياد کرد که تجربياتش به سرمايه‌ای کلان تبديل شده بود.

او ادامه داد: خانم خيرآبادی جز شخصيت‌های بسيار پيچيده‌ای بود که از فيزيک خودش استفاده‌ی لازم را دربازيگری می‌برد. اين زن آنقدر با متن زندگی و شرايط جاری زندگی توده‌ها آشنا بود که نقش‌هايی استثنايی خلق کرد.

بهزاد فراهانی با اشاره به بيماری‌های سال‌های پايانی زندگی حميده خيرآبادی افزود: هرچند کهولت سن و دشواری‌های زندگی او را آزار می‌داد. اما به هرحال بانوان پرقدرتی مانند ثريا و پروانه از او نگهداری می‌کردند و من از نزديک شاهد بودم ثريا چگونه همواره در انديشه‌ی مادر خويش بود.

او يادآور شد:حميده خيرآبادی با اساتيد بزرگی در دهه‌ی ۳۰ کار کرده و دوره‌ی آموختنی‌هايش بسيار گسترده بود که همين موضوع موجب شد او در کنار رقيه چهره‌آزاد و عصمت صفوی جز بانوان ماندگار سينمای ايران باشند.

بهزاد فراهانی با گراميداشت ياد و خاطره‌ی اين هنرمند افزود: ويژگی ديگر او که فراموش‌نشدنی است، لبخند ويژه‌ی حميده خيرآبادی است، آدم در اين لبخند همه بهار را می‌ديد.

***

مرتضی احمدی: او مادر همه بچه‌های هنرمند بود

مرتضی احمدی گفت: حميده خيرآبادی مادر همه بچه‌های هنرمند بود.

اين بازيگر قديمی با بيان اين مطلب به خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: بعد از رقيه چهره‌آزاد مادری هنرمندان به نادره رسيد، او نسبت به همه علاقه‌مند و بسيار غمخوار و دلسوز بود.

مرتضی احمدی با اشاره به سال‌های فعاليت حميده خيرآبادی در سينما و تلويزيون اضافه کرد: او بيش از ۵۰ سال در اين مملکت کار هنری کرد و زحمت کشيد، اما در روزگاری که گرفتار بيماری‌های گوناگون بود در خانه‌اش کنار گذاشته شد و اين پرسش برای من مطرح است که چرا اين‌گونه تنها گذاشته شد. کسی که سال‌ها برای هنر اين مملکت تلاش کرده بود.

او در پايان گفت: ما بايد بيش از اين قدر هنرمندان قديمی خود را بدانيم.

***

ايرج راد: در فيلم «اجاره‌نشين‌ها» به همه روحيه و انرژی می‌داد

ايرج راد در پی درگذشت حميده خيرآبادی او را هنرمندی با روحيه‌ی بالای کاری، توصيف کرد.

اين بازيگر که در فيلم «اجاره‌نشين‌ها» با حميده خيرآبادی همکاری کرده است، به خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: حميده خيرآبادی نه تنها خودش روحيه بسيار بالايی داشت، بلکه اين روحيه و انرژی را به ديگران هم منتقل می‌کرد که اين ويژگی بسيار مهمی در کار او بود.

راد ادامه داد: او همواره برخوردهايی بسيار صميمانه و محترمانه داشت و با تسلطی که بر کارش داشت به همکارانش آرامش می‌داد. به گونه‌ای که هرگز در همکاری با او احساس خستگی نمی‌کرديم، درحالی‌که گاه برای فيلمبرداری يک اثر ساعت‌های طولانی کار می‌کرد.

راد در پايان اين گفت‌وگو با ابراز تأسف از درگذشت اين هنرمند خاطرنشان کرد: او ارزش‌های کاری بسيار بالايی داشت و در طول زندگی هنری خود تجربيات فراوانی در تمام عرصه‌های نمايشی پيدا کرده بود و در تمام اين زمينه‌ها مهارت و توانمندی بسيار داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016