سه شنبه 7 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گلشيفته فراهانی داور جشنواره‌ی فيلم لوکارنو شد، ايسنا

گلشيفته فراهانی بازيگر ايرانی يکی از اعضای اصلی هيات داوران شصت‌و سومين جشنواره بين‌المللی فيلم «لوکارنو» شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گلشيفته‌ فراهانی بازيگر فيلم‌های چون «ميم مثل مادر»، «به نام پدر»، «درخت گلابی»، «سنتوری» و... که طی دو سال گذشته در فرانسه زندگی می‌کند، قرار است مرداد ماه به عنوان داور در جشنواره‌ی فيلم لوکارنو حضور داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رياست هيات داوران اصلی اين جشنواره را «هلمر اريک کو» سنگاپوری بر عهده دارد. او از اواسط دهه ۹۰ با فيلم‌هايی چون Me Pok Man و «۱۲ طبقه» در ميان فيلمسازان مولف آسيايی برجسته جای گرفت.

ديگر اعضای هيات داوران اين جشنواره بين‌المللی عبارتند از «جاشوا سفدی» (آمريکا)، «ملوی پوپّد» (فرانسه) و «هلمر ليونل باير» (سوييسی).

به گزارش ورايتی، شصت‌وسومين جشنواره بين‌المللی فيلم لوکارنو از چهارم تا چهاردهم اوت (۱۳ تا ۲۳ مرداد) در سوييس برگزار می‌شود.

بنا بر اين گزارش، گلشيفته فراهانی طی يک‌سال و نيم گذشته به‌همراه همسرش، در فرانسه زندگی می‌کند، اين بازيگر در فيلم «مجموعه دروغ‌ها» ساخته «ريدلی اسکات» نقش پرستاری به‌نام «عايشه» را در مقابل «لئوناردو دی‌کاپريو» بازی کرد.

او در مدت اقامتش سال گذشته در مصاحبه‌ای که با يک شبکه الجزيره داشت،گفته بود:«در ايران من يک شاه ماهی در رودخانه بودم، اما در هاليوود مثل يک ماهی در اقيانوس هستم و اين خيلی سخت است.»

فراهانی همچنين مطرح کرد: «در ايران بهترين فيلم‌نامه‌ها به من پيشنهاد می‌شد، اما در خارج از ايران برای گرفتن يک نقش بايد بجنگم، اما اين چالش ارزش دارد، چون اولين بازيگر زنی هستم که بعد از انقلاب در هاليوود بازی کرده‌ام.»

بنا بر اين گزارش، بازگشت گلشيفته فراهانی به ايران طی سال گذشته بحث‌وگفت‌وگوهايی را به همراه داشته است و سال گذشته «جواد شمقدری» معاون امور سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسما اعلام کرد، «گلشيفته فراهانی» از نظر ما مشکلی برای ادامه‌ی کار در ايران ندارد و نمی‌توان به‌دليل بازی در يک فيلم گفت که به ايران برنگردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016