پنجشنبه 24 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازی که ارکستری کامل را نواخت، گزارش اولين شب کنسرت کيهان کلهر در تهران، ايلنا

کيهان کلهر بعد از هفت سال در تالار وحدت درحالی به صحنه رفت که نوای سازش به تنهايی يک ارکستر کامل بود اما اين اجرا چندان هم با استقبال مواجه نشد. شايد حاضران در اين برنامه همراهی کلهر با شجريان و عليزاده را خواستار بودند.


ايلنا: کيهان کلهر بعداز هفت سال شب گذشته (۲۳ تيرماه) به همراه گروه همنوازی‌اش در تالار وحدت درحالی به صحنه رفت که نوای ساز کلهر به تنهايی يک ارکستر کامل بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار ايلنا، شايد مخاطبانی که شب گذشته تمام صندلی‌های تالار وحدت را پرکرده بودند، انتظار بيشتری از کيهان کلهر داشتند؛ به‌گونه‌ای که بعداز پايان بخش نخست صندلی‌های طبقه سوم خالی از مخاطب شد. البته انتظار آنها هم نابجا نبود چراکه کلهر را اغلب درکنار چهره‌هايی مانند حسين عليزاده و شجريان ديده بودند و اکنون وی را درکنار يک گروه کاملا جوان شاهد بودند که شايد نتوانست انتظارات را برآورده کند.
هرچند خود کلهر در مصاحبه‌ای اعلام کرد؛ حضور جوانان به کار حرفه‌ای ما لطمه نمی‌زند! و بايد راه را برای نسل سومی‌ها فراهم کرد.
اما اين را هم بايد باور داشت که کار با گروه جوان نيازمند هماهنگی و تمرين بيشتری است؛ شايد. ازسويی در اجرای شب گذشته، سيستم صدابرداری تالار وحدت با وجود هزينه‌های ۶۰۰ ميليون تومانی آن؛ آنگونه که بايد و شايد مطلوب نمی‌نمود.
کنسرت کيهان کلهر در دو بخش بداهه‌نوازی و گروه‌نوازی برگزار شد. در بخش نخست کلهر با شاه کمان به صحنه آمد که علی بهرامی فر با سنتور بم وی را همراهی کرد. بخش دوم نيز به گروه‌نوازی اختصاص داده شده بود که حميدرضا نوربخش خوانندگی گروه را برعهده داشت.
در اين بخش علاوه بر قطعات ساز و آواز؛ سه تصنيف به نام‌های "ره‌خانه"،"هميشه من چنين مجنون نبود" و بنمای رخ " از اشعار معروف مولانا اجرا شد که تصنيف بنمای رخ که در آن از ملودی‌های فولکلوريک کردی بهره گرفته شده بود، با استقبال مخاطبان روبرو شد و اين قطعه؛ قطعه‌ی بيز اين کنسرت بود.
اعضای گروه هم‌نوازان کلهر در اين کنسرت عبارتند بودند از: علی بهرامی(سنتور)، سيامک جهانگيری(نی)، روزبه رحيمی(سنتور)، هادی آذرپيرا(تار)، محيد ستايی(تنبک) و علی توکلی(رباب)، حميدرضا نوربخش(خواننده) و کيهان کلهر (کمانچه و شاه‌کمان).
اين کنسرت در تاريخ ۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۶، ۲۸، ۲۹ تيرماه سالجاری ساعت ۲۱ در تالار وحدت برگزار می‌شود. قيمت بليت‌ها نيز ۲۰هزار، ۲۵ هزار و ۳۰ هزار تومان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016