چهارشنبه 16 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سياست‌های حوزه هنری برای صدور مجوز سالن برای موسيقی: سالن حتما بايد پر شود، قطعات حتما جديد باشد، ايلنا

حوزه هنری در تازه‌ترين سياست خود؛ مقرر کرده تنها موسيقی که با هنر دينی همخوانی داشته باشد، قطعات تکراری نداشته باشد و ضمانت پرشدن سالن را داشته باشند و البته هنرمند آن نيز مورد تاييد باشد؛ امکان اجرا در اين مرکز را دارد.


ايلنا: مشکلات برگزاری کنسرت برای هنرمندان درحال حاضر رو به افزايش است به گونه‌ای که در تهران به بيشتر از سه سانس مجوز اجرا داده نمی‌شود و در شهرستان‌ها به سالن‌های بالاتر از ۱۰۰۰ نفر!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين مشکلات تا جايی پيش رفته است که چندی پيش زمزمه‌هايی شنيده شد مبنی بر اينکه مجوز کنسرت در سالن‌های حوزه هنری لغو شده و دو سالن انديشه و سوره؛ فقط به فعاليت‌های آينده اين سازمان اختصاص داده است.
اما رضا مهدوی به‌عنوان رئيس مرکز موسيقی حوزه هنری در اين باره چنين گفت: کسانی که می‌خواهند در سالن حوزه هنری کنسرت بدهند بايد توانايی پرکردن صندلی آن را داشته باشند و محتوای کنسرت شان نيز با هنر دينی همخوانی داشته باشد.
وی، در چند و چون محتوای هنر دينی و روند تشخيص آن نيز گفت: اشعار کنسرت‌ها بايد برگرفته از شاعرانی مانند مولانا، حافظ. سعدی و... باشد.
مهدوی به صراحت اعلام می‌کند که به کنسرت‌های بازخوانی شده از ترانه‌های قديمی، قطعاتی که تنظيم‌های غيراستاندارد داشته باشند و قطعات تکراری و بدون کيفيت؛ مجوزی برای اجرا در سالن‌های حوزه هنری نمی‌دهيم.
رئی مرکز موسيقی حوزه هنری تاکيد کرد که: در بخش موسيقی پاپ؛ تنها هنرمندانی که چهره شناخته شده باشند و البته نه همه آنها، اگر قطعات جديدی داشته باشند؛ اجازه حضور و اجرا در سالن حوزه هنری را دريافت می‌کنند.
رئيس تازه مرکز موسيقی حوزه هنری با بيان اين مطلب که؛ سالن حوزه هنری با برج ميلاد و وزارت کشور متفاوت است، خاطرنشان کرد: بعضی از هنرمندان به‌دليل قيمت پايين به حوزه هنری مراجعه می‌کنند اما نه محتوای کارهايشان شرايط لازم را برای اجرا در اين مرکز دارد و نه گروه‌هايشان توان پرکردن سالن آن را دارند.
اين همه درحالی است که از يک سو توليد موسيقی در کشور به دليل هزينه‌های فراوان آن با مشکلات فراوان روبروست لذا هر گروه موسيقی برای سالنی‌ که اجاره می‌کند؛ چه پر شده باشد يا خير؛ هزينه‌های آن را تمام و کمال پرداخت می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016