شنبه 9 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در بحث ركود علمي استاد اخراج مي‌شود، نه بازنشسته، ايلنا

رئيس هيات جذب وزارت علوم با اشاره به اينكه بحث بازنشستگي اساتيد مجموعه قوانيني است كه حتي در برنامه سوم بوده و اجرا شده و قبل آن هم اساتيد بازنشسته مي‌شدند گفت: مجموعه قوانيني كه در اين رابطه وجود دارد دال بر اين است كه اساتيدي كه سنشان به 60 سال برسد و عمر كاري‌شان از مرز 30 سال بگذرد بازنشسته مي‌شوند و ما نيز در طول اين چند سال براساس اين قوانين اساتيد را بازنشسته كرده‌ايم.

محمدرضا مرداني افزود: به صورت ميانگين هر سال 300 نفر از اساتيد و اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها بازنشسته مي‌شوند كه قبل از سال 84 نيز اينچنين بوده و البته در سال‌هاي قبل از 84 به طور ميانگين 250 نفر بازنشسته مي‌شدند و طبيعي است كه هر سال كه مي‌گذرد ما تعداد زيادي از اساتيد را بايد بازنشسته كنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با تاكيد بر اينكه بحث ركود علمي در بازنشستگي اساتيد صحت ندارد گفت: ما طبق قانون عمل مي‌كنيم و قانون هم پيش‌بيني كرده است كه بعد از بازنشستگي اعضا مي‌توانند به صورت قراردادي در دانشگاه‌ها به فعاليت خود ادامه دهند و قانوني است كه در همه جاي دنيا وجود دارد.

وي تاكيد كرد: اگر استادي در دانشگاه به دليل ركود علمي نتواند ماموريت‌هاي خود را انجام دهد رئيس دانشگاه بايد او را اخراج كند و عذر آن را بخواهد و ما در اين رابطه كسي را بازنشست نمي‌كنيم چراكه بازنشستگي و ركود علمي دو مقوله متفاوت است.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر حدود 20 هزار دانشجوي دكترا در كشور آماده فعاليت در دانشگاه‌ها به عنوان استاد و استاديار هستند گفت: بايد اساتيدي كه با ركود علمي مواجه هستند بازنشسته شوند و دانشجويان دكترايي كه تازه‌نفس و با علم روز آشنايي بيشتري دارند به دانشگاه‌ها اضافه شوند چراكه حضور اساتيد از لحاظ فكري و عملي كارآرايي ندارند و قانون هم اجازه فعاليت به آنها نمي‌دهد در دانشگاه‌ها به صلاح نيست.

وي با اشاره به رويكرد وزير علوم در رابطه با بازنشستگي اساتيد گفت: دكتر دانشجو بارها تاكيد كرده است كه هيچ فردي نبايد به دليل مسائل سياسي و جهت‌گيري‌هاي خود از دانشگاه‌ها اخراج شود و جهت‌گيري‌هاي سياسي در جذب هيات علمي را سم مهلك در دانشگاه‌ها عنوان كرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016