شنبه 9 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معرفي 1500خانه‌خالي به وزارت مسكن، عصر ايران

استي‌آزمايي اطلاعات از اين هفته آغاز مي‌شود و مشخصات واحدهاي خالي براي اقدامات بعدي در اختيار مسوولان مربوطه قرار مي‌گيرد.

سامانه دريافت پيام‌هاي مردمي در خصوص خانه‌هاي خالي كه اخيرا در وزارت مسكن راه‌اندازي شده، در 10 روز اول فعاليت خود، بيش‌از 1000 گزارش تلفني از تهراني‌ها دريافت كرده كه مجموعه اين اطلاعات تاكنون به معرفي بيش‌از 1500 واحد مسكوني خالي از سكنه منجر شده است.

در اين گزارش‌ها، ساكنان محله‌هاي مختلف شهرهاي تهران و كرج آدرس ساختمان‌هاي مسكوني را كه بيش‌از يك واحد در آنها خالي است، به وزارت مسكن اطلاع داده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




كارشناسان مسكن واكنش سريع ساكنان تهران به طرح مقابله با خانه‌هاي خالي را كه از آن به عنوان عامل نابساماني در بازار اجاره نام برده شده است، نشانه تاثير واقعي احتكار مسكن بر روي قيمت‌ها و همچنين افكار مردم مي‌دانند.

همچنين علاقه به ارائه اطلاعات در خصوص واحدهاي خالي حاكي از آن است كه سهم اين واحدها در بازار مسكن پايتخت افزايش محسوس پيدا كرده است.در وزارت مسكن از پنج‌شنبه گذشته دو شماره تلفن براي دريافت اطلاعات در مورد وضعيت واحدهايي كه به هر دليل خالي نگهداري مي‌شوند، راه‌اندازي شده است كه خط 88779354 به ‌صورت گويا در طول شبانه‌روز و خط 82932833 نيز به ‌صورت مكالمه زنده در وقت اداري روزهاي شنبه تا چهارشنبه، گزارش‌هاي مردمي در اين باره را ضبط و پيگيري مي‌كند.

سامانه تلفني معرفي خانه‌هاي خالي در سه روز اول، نزديك به 500 فقره گزارش مردمي درباره ساختمان‌هايي كه بيش‌از يك واحد مسكوني در آنها خالي از سكنه است را ضبط كرده است كه همه اين گزارش‌ها به شهر تهران مربوط بوده است.

همچنين تعداد گزارش‌هاي ثبت شده در اين سامانه تا اواخر هفته گذشته از مرز 1000 فقره عبور كرد و اكنون به بيش‌از 1500 واحد رسيده است كه اين نشان مي‌دهد به‌طور متوسط روزانه حدود 100 تماس تلفني با وزارت مسكن براي معرفي خانه‌هاي خالي برقرار شده است.

مهندس هادي عباسي، مشاور وزير مسكن و مسوول پيگيري‌هاي ويژه در وزارت مسكن در گفت‌وگو با دنياي‌اقتصاد در اين باره تصريح كرد: به موازات معرفي مجتمع‌هاي مسكوني كه بيش‌از يك واحد در آنها خالي است، از امروز راستي‌آزمايي اطلاعات با اولويت مجتمع‌هايي كه داراي بيشترين واحدهاي خالي از سكنه هستند، آغاز خواهد شد كه در فاز بعد تحقيقات از مالكان اين خانه‌ها براي بررسي علت خالي نگهداري شدن آنها، آغاز مي‌شود.

عوامل اين سامانه بعد از دريافت اطلاعات از وضعيت جغرافيايي خانه‌هاي خالي در تهران و كرج، با اعزام تيم كارشناسي به محل، درباره صحت و سقم اطلاعات اعلام شده و همچنين علت خالي بودن و مشخصات مالك، تحقيقات لازم را انجام خواهند داد.

كارشناسان مسكن معتقدند طرح دولت براي مقابله مردمي با احتكار مسكن در كوتاه‌مدت سوداگران را مجبور مي‌كند واحدهاي خالي را عرضه كنند تا مشمول ماده 4 قانون تعزيرات نشوند.

عباسي در توضيح بيشتر درباره طرح شناسايي خانه‌هاي خالي از سكنه در كلان‌شهرهاي تهران و كرج تصريح كرد: استقبال از سامانه خط تلفن و گزارش‌هاي مردمي يك شيوه تجربه شده در ساير كشورها است كه نتايج مثبتي در كنترل سوداگري در بازار مسكن اين كشورها داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016