یکشنبه 10 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيکرمحمد نوری از مقابل تالار وحدت تشييع می‌شود، ايلنا

پيکر«محمد نوری» خواننده پيشکسوت موسيقی ايران که شب گذشته در بيمارستان جم دار فانی را واع گفت؛ فردا(۱۱ مرداد) از مقابل تالار وحدت تشييع می‌شود.


ايلنا: ‌مراسم تشييع پيکر «محمد نوری» چهره ماندگار موسيقی ايران فردا(۱۱ مرداد) ساعت ۹:۳۰ صبح از مقابل تالار وحدت تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشييع می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نوری شب گذشته در سن ۸۱ سالگی در بيمارستان جم دارفانی را وداع گفت.
اين خواننده‌ پيشکسوت متولد ۱۳۰۸ و فارغ التحصيل از هنرستان تئاتر، زبان و ادبيات انگليسی از دانشگاه تهران و مبانی تئاتر از دانشکده علوم اجتماعی است.
او بيش از ۳۰۰ قطعه‌ آوازی اجرا کرده است و با ترانه‌ی "گل مريم چشماتو واکن منو نگاه کن"، "شکوفه در شکوفه" ، "چراغی در افق"، "در ماه ماندگار" و "وطن" .... به خوبی او را می‌شناسيم و تنها خواننده ايرانی است که کار ترجمه و داستان نويسی هم داشته است و به گفته‌ی خودش در نگين، سخن، تکاپو، آدينه، دنيای سخن، سپيد و سياه ترجمه و حرفهايی داشته است که مطرح کرده است و ترجمه‌های در سالهای دور داشته است.
او آواز را نزد باغچه‌بان و تئوری موسيقی را نزد سيروس شهردار و فريدون فرزانه_ اساتيد هنرستان عالی موسيقی _فرا گرفت و شيوه‌ی آواز خود را متاثر از اساتيدی چون حسين اصلانی، ناصر حسينی و محمد سرير می‌داند.
در دهه‌ بيست "محمد نوری" در همين سالها _سنين نوجوانی_ با خواندن اشعار نوين کار خوانندگی را آغاز کرد. او طی سالهای بعد با تکيه به تحصيلات هنرستانی و دانشگاهی خود توانست هويت مستقلی به انديشه و گرايش‌اش ببخشد.
محمد نوری در مصاحبه‌ درباره‌ راز ماندگاريش گفته بود: «من هرگز خود را در اوج نديده‌ام. با زيربنايی سست هم می توان به اوج رفت، ولی ماندن در قله، کار هر کس نيست، کار ما هم نيست، آن که بسرعت اوج می گيرد، با همان سرعت سقوط می‌کند. رمز ماندگاری در همين است که طوری بايد به اوج رفت که بی‌برگشت باشد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016