یکشنبه 10 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش موارد سقط‌ جنين در مراكز غيرقانوني، ايلنا

وزير بهداشت و درمان نسبت به انجام سقط‌هاي غيرقانوني توسط افراد مختلف و بي‌سواد نسبت به رشته مامايي در كشور هشدار داد.

مرضيه وحيددستجردي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، افزود: مهم‌ترين مواردي كه سلامتي مادر را به خطر مي‌اندازد، سقط‌هاي غيرقانوني است كه بايد با آنها دقيقا برخورد شود و اين مسئله اطلاع‌رساني مناسبي مي‌خواهد.

وي ادامه داد: مردم بايد بدانند به افرادي كه براي انجام سقط‌جنين تخصصي ندارند، مراجعه نكند، چرا كه اين افراد‌مراجعه‌كننده معمولا به دليل ترس از لو رفتن به منازل و مراكز دورافتاده و مخفي مراجعه مي‌كنند كه در اين مكان‌ها نكات بهداشتي و سلامت مادران رعايت نمي‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وزير بهداشت و درمان گفت: انجام عمل سقط جنين، مراقبت‌هاي جدي مي‌طلبد چرا كه كوچك‌ترين عارضه‌اي باعث عفونت و سقط عفوني و همچنين سوراخي رحم شده و خطر مرگ را در پي دارد و گاهي حتي بيماري طولاني‌مدت و معلوليت را در پي داشته كه يك عمر گريبانگير مادر مي‌شود.

دستجردي در مورد آمار مراجعين در انجام سقط‌هاي غيرقانوني در كشور گفت: اين عمل به دليل مخفيانه‌ بودن اعلام نمي‌شود و افراد بعد از مراجعه نيز اعلام نمي‌كنند كه به انجام سقط غيرقانوني مبادرت كرده‌اند به همين دليل تنها از موارد نادري مطلع مي‌شويم كه آمار دقيق موجود نيست.

وي در رابطه با ارتباط افزايش بي‌بند و باري‌هاي اخلاقي و سقط‌هاي غيرقانوني توضيح داد: اين مسئله بايد بررسي جامع‌شناسي شود و به حوزه وزارت بهداشت مربوط نيست، تحقيق و تفحص در اين زمينه‌ها را نمي‌كنيم و هر آنچه كه بيمار اظهار مي‌كند، ثبت مي‌شود و از چند و چون واقعي اين مسئله اطلاعي نداريم و معمولا اين افراد به مراكزي كه مراجعه مي‌كنند سئوال و پرسشي از آنها نمي‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016