چهارشنبه 3 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارکسترسمفونیک تهران آثار آهنگسازان ایرانی را اجرا کند، مهر

عضو شورای ارکستر سمفونیک گفت: رویکرد ارکستر سمفونیک تهران نسبت به اجرای آثار آهنگسازان باید تغییر کند و رهبران مهمان به اجرای آثار آهنگسازان ایرانی توجه ویژه ای داشته باشند.

شاهین فرهت ضمن بیان این مطلب درخصوص کم و کیف اجرای آثار آهنگسازان ایرانی توسط ارکستر سمفونیک تهران گفت: دعوت از رهبران مهمان برای اداره ارکسترسمفونیک تهران تجربه خوبی بود و سطح کیفی و صدادهی ارکستر نسبت به گذشته بالا رفته است اما نکته ای که نباید فراموش کرد اجرای آثار آهنگسازان ایرانی توسط ارکستر سمفونیک است که متاسفانه اجرای این آثار در رپرتوار ارکستر سمفونیک بسیار اندک است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی در ادامه افزود : تاریخ موسیقی ایران سرشار از منابع غنی است که می توان از لابلای این گنجینه می توان آثار خوب سمفونیک آهنگسازان ایرانی را پیدا کرد و این آثار را برای علاقمندان به آثار سمفونیک اجرا کرد. من در طول سالها فعالیت خود شاهد بروز و ظهور استعدادهای جوان بوده ام و معتقدم که آثار سمفونیک هر یک از آنها قابلیت اجرا در ارکستر سمفونیک را دارند ولی متاسفانه توجهی به این آثار نمی شود و شاهد هستیم که رهبران مهمان معمولا آثار آهنگسازان موسیقی کلاسیک را اجرا می کنند.

این آهنگساز در ادامه صحبتهای خود تشکیل مجدد ارکستر موسیقی ملی را ضروری دانست و گفت : تعطیلی ارکستر موسیقی ملی پیکره موسیقی ایران را دچار لطمه کرده است و آثار قدیمی موسیقی ایرانی جایی در رپرتوارهای گروههای موسیقی ندارد چرا که این آثار تنها در ارکستر ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی معنا پیدا می کرد البته قبول دارم که ارکستر ملی ضعف رپرتوار داشت اما وجود این ارکستر به هر شکل ضروری است به همین دلیل مسئولان باید این ارکستر را از بلا تکلیفی بیرون آورند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016