پنجشنبه 18 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين رتبه بندی دانشگاه های دنيا، کمبريج اول شد؛ ايران نماينده ندارد! مهر

دانشگاههای جهان بار ديگر از ديد پايگاه رتبه بندی جهانی QS مورد سنجش قرار گرفتند و اسامی برترينهای دانشگاههای جهان در سال ۲۰۱۰ توسط اين پايگاه اعلام شد که بر اساس آن هيچ يک از دانشگاههای ايران در ميان ۲۰۰ دانشگاه برتر دنيا جايگاهی ندارند.
به گزارش خبرگزاری مهر، اين پايگاه که از سال ۲۰۰۴ رتبه بندی دانشگاههای جهان را آغاز کرده رتبه بندی جهانی خود را بر اساس شاخص هايی شامل گنجايش دانشگاهها، شاخص اعتبار آکادميک، شاخص اعتبار اعضای دانشگاهها، شاخصهای اطلاعاتی، استانداردسازی، طبقه بندی QS و شاخص اطمينان QS ارائه کرده و اين بار بر خلاف سالهای گذشته رتبه اول به يک دانشگاه انگليسی اختصاص يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اساس شاخصهای اعلام شده دانشگاه کمبريج که سال گذشته در رتبه دوم اين ليست قرار داشت به عنوان برترين دانشگاه جهان معرفی شده است و دانشگاه هاروارد با امتياز ۹۹.۱۸ در رتبه دوم، دانشگاه ييل با امتياز ۹۸.۶۸ در رتبه سوم، دانشگاه کالج لندن با امتياز ۹۸.۵۴ در رتبه چهارم و موسسه MIT با چهار رتبه صعود و امتياز ۹۸.۱۹ در رتبه پنجم قرار گرفته است.

موضوعات هنر، پزشکی و علوم زيستی، علوم طبيعی، علوم اجتماعی و مهندسی و تکنولوژی موضوعاتی هستند که توسط اين پايگاه در دانشگاههای مختلف جهان مورد بررسی قرار گرفته اند.

دانشگاه آکسفورد، امپريال کالج لندن، شيکاگو، موسسه تکنولوژی کاليفرنيا و دانشگاه پرينستون رتبه های ششم تا دهم را در رتبه بندی امسال QS به خود اختصاص داده اند.

همچنين دانشگاههای کلمبيا، پنسيلوانيا، استنفورد، داک، ميشيگان، کورنل، جان هاپکينز،ETH زوريخ، مک گيل، و دانشگاه ملی استراليا در رتبه های يازدهم تا بيستم قرار گرفته اند.

QS در رتبه بندی جديد خود ليست ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان را اعلام کرده که نبودن نام دانشگاههای ايرانی در ميان اين ۲۰۰ عنوان موضوع تازه ای نيست.

۵۳ دانشگاه در اين ليست به آمريکا تعلق دارد، ۳۰ دانشگاه به انگلستان، هفت دانشگاه به سوئيس، ۱۰ دانشگاه به کانادا، هشت دانشگاه به استراليا، پنج دانشگاه به فرانسه، سه دانشگاه به دانمارک، ۱۲ دانشگاه به آلمان، سه دانشگاه به ايرلند، ۱۲ دانشگاه به هلند، پنج دانشگاه به سوئد، سه دانشگاه به نيوزيلند، يک دانشگاه به فنلاند، چهار دانشگاه به بلژيک، دو دانشگاه به نروژ، دو دانشگاه به اسپانيا، يک دانشگاه به آفريقای جنوبی و دو دانشگاه به ايتاليا تعلق دارند.

همچنين از ميان دانشگاههای آسيايی می توان به پنج دانشگاه از هنگ کنگ، دو دانشگاه از سنگاپور، ۱۰ دانشگاه از ژاپن، ۶ دانشگاه از چين، پنج دانشگاه از کره جنوبی، دو دانشگاه از تايوان، يک دانشگاه از تايلند و يک دانشگاه از هندوستان اشاره کرد.

رتبه های اول بخش موضوعی در زمينه هنر به دانشگاه آکسفورد، در بخش زيست و پزشکی و همچنين علوم اجتماعی به دانشگاه هاروارد اختصاص يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016