دوشنبه 31 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون فرهنگی وزير علوم: لباس‌های جلف، تنگ و بدن‌نما مصداق بدحجابی دختران و پسران است، ايلنا

- برخوردها متناسب با نوع جرم است که معمولا يا تذکر کتبی و شفاهی است يا تعليق ترم يا درس که به کميته‌های انضباطی دانشگاه‌ها بستگی دارد
- نوع برخورد با پسر و دختر تفاوتی ندارد


ايلنا: پس از گذشت يک ماه‌ونيم از اعلام بحث‌های مربوط به اجرای طرح‌های عفاف و حجاب و تاکيد وزارت علوم مبنی بر لزوم پوشش مناسب در دانشگاه‌ها، معاون فرهنگی و اجتماعی وزير علوم مصاديق بدحجابی دانشجويان پسر و دختر را اعلام کرد.
غلامرضا خواجه سروری در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اعلام مصاديق بدحجابی دانشجويان دختر و پسر، گفت: مصاديق پوشش و بدحجابی برای دانشجويان پسر و دختر بدحجاب همان مصاديق آئين‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در آن تاکيد شده که دانشجويان لباس‌هايی بپوشند که در عرف مردم و دانشگاهيان جای داشته باشد و همانند لباس يک فرد معمولی که در جامعه زندگی می‌کند، باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او مصداق دقيق و معيار سنجش لباس و نوع پوشش برای دانشگاهيان را نمونه لباس يک فرهيخته عنوان کرد و افزود: دانشجويان بايد لباس‌هايی بپوشند که همچون نوع پوشش يک انسان فرهيخته و متشخص است و پوششی بايد داشته باشند که توجهی را جلب نکند.
خواجه‌سروری در تشريح مصاديق پوشش مناسب برای دانشجويان دختر گفت: در آئين‌نامه آمده است که نوع پوشش دانشجويان دختر بايد به شکلی باشد که لباس‌ها گشاد و بلند باشد و روسری يا مقنعه نيز بلند و به صورت کلی حجم بدن خانم‌ها را نشان ندهد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزير علوم ضمن توضيح مصاديقی بدحجابی دانشجويان پسر گفت: در آئين‌نامه به نوع پوشش دانشجويان پسر نيز اشاره شده است و نوع برخورد با پسر و دختر تفاوتی ندارد، دانشجويان پسر در ابتدا بايد از پوشيدن لباس‌هايی که در اصطلاح عام «جلف» ناميده می‌شود پرهيز کنند و پوشيدن تی‌شرت‌های تنگ و بدن‌نما، شلوارهای کوتاه و تنگ که با حرکتی هم قسمتی از بدن آنها مشخص می‌شود، ممنوع است و مشکل قانونی دارد.
وی تاکيد کرد: رويکرد وزارت علوم در اين موارد به صورت کلی فرهنگی است اما اگر کسی از دانشجويان از اين موارد تخطی کند با آنها از سوی کميته‌های انضباطی برخورد می‌شود.
وی افزود: برخوردها و تنبيه‌ها متناسب با نوع جرمی است که اتفاق می‌افتد که معمولا يا تذکر کتبی و شفاهی است يا تعليق ترم يا درس که بستگی به کميته‌های انضباطی دانشگاه‌ها دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016