پنجشنبه 15 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش فرج‌الله سلحشور نسبت به نامه عسگرپور - کشور اسلامی جشن سینمایی نمی‌خواهد

خبرآنلاین - این یادداشت در شماره امروز – چهارشنبه 14 مهر - روزنامه «وطن امروز»، به قلم فرج‌الله سلحشور، خطاب به محمد مهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سینما نوشته شده است. در این یادداشت که با تیتر «حد خودتان را رعایت کنید!» به چاپ رسیده است، می‌خوانیم:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از ویژگی‌های مسؤولان سینما، این است که از موضع الوهیت و بنده‌نوازی و ذره‌پروری به دیگران می‌نگرند. مسؤول و مشهور که می‌شوند گمان می‌کنند استاد و دانشمند و فیلسوف و عالم هم شده‌اند! مثلا آقای مخملباف، خدای عقل و قلم! چون همه مملکت دربست، گوش به فرمان او نشدند از سر انتقام و لجاجت و دهن‌کجی به دامن غیر غلطید، به همان دامنی که همه مخالفان و معاندان انقلاب غلطیدند. آقای نوری‌زاد به قدری دچار غرور و تکبر شد که به جز رهبری برای احدی تره خرد نمی‌کند و نامه‌هایش را فقط برای رهبری می‌نویسد و ایشان را نصیحت می‌کند و پاسخ نامه احدی را هم نمی‌دهد!

و آقای عسگرپور! شما هم آنقدر خود را بزرگ می‌بینی که بی‌ادبانه و در نهایت تکبر در مصاحبه‌‌ای، وزیر محترم ارشاد را بی‌هنر خطاب می‌کنی و معتقدی بهتر است وزیر ارشاد درباره چیزی که نمی‌داند سخن نگوید، همانگونه که در سال گذشته نگفته است! شما حق دارید آقای عسگرپور، یک ضرب‌المثل معروف است که می‌گوید: «مرده را اگر به حال خود رها کنید کفن خود را ملوّث می‌کند!» وقتی در این مملکت، خانه سینما را آنچنان افسارگسیخته به حال خود رها می‌کنند که با جورج سوروس، فالوده می‌خورد و اسکاری‌های ضدایران و اسلام را به کشور قرآن و اهل بیت(ع) دعوت می‌کند و بازدیدشان را در کعبه آمال و آرزوی اکثر هنرمندان یعنی آمریکا پس می‌دهد و میهمان آنان می‌شود، در میهمانی سفارتخانه‌های گوناگون شرکت می‌کند، بعضی از اعضای همین خانه سینما از جشنواره‌های مختلف پول می‌گیرند و فیلم می‌سازند و خانه سینما حمایت می‌کند و... بدیهی است که این خانه سینما هنرمندانش را در جشن خانه سینما با دستبند سبز بالای سن بفرستد، از تک‌تک هنرمندانش بخواهد که بگویند عضو خانه سینما و بالطبع از مخالفان دولت و ارشاد و قشون خانه سینما هستند.

و بدیهی است که در این جشن کذایی آرزو‌ کنند ای کاش هنرمندانی که خائن و مزدور اجانب و فراری هستند و اکنون جیره‌خوار بیگانگان هستند به وطن بازگردند.آقای عسگرپور! فرهنگ و هنر و مذهب این مملکت مورد تهاجم قرار گرفته و دشمنان از داخل و خارج تاختن آغاز کرده‌اند. اگر بپذیریم که صاحبان اصلی این مملکت خانواده شهدا و مومنان و رزمندگان و بنیانگذاران این انقلاب و پرچمداران اصلی آن روحانیت هستند، تردید نکنید که شما و خانه سینما از نظر این قشر معتقد و مذهبی، جز ضربه‌زدن به مبانی انقلاب کاری نکرده‌‌اید و جشن خانه سینما نمایش این خیانت و توطئه بود.

اگر هنوز تومار این جریان وابسته به آن سوی مرزها برچیده نشده از صدقه سری چند تن فیلمساز مسلمان و معتقد است. کلیت خانه سینما پشت این چند تن سنگر گرفته و تیشه به ریشه انقلاب و اسلام می‌زند. سنگربندی شما به‌عنوان خانه سینما با وزارت ارشاد و دولت خیلی طبیعی است!! جنگ است. شما برای حفظ سینمای مبتذل و اجرای اوامر اربابان جشنواره‌ها اگر ایستادگی نکنید در برابر اسلام و انقلاب شکست می‌خورید. در نامه خود به وزیر ارشاد گفته بودید بنیان‌های قدرتمند این سینما را بشناسید و برای تقویت نظام از آنها بهره ببرید. کدام بنیان‌ها؟ فیلم‌هایی که به اقرار خود سینما‌گران ابتذال را ترویج می‌دهند بنیان‌های قدرتمند سینما هستند یا فیلم‌هایی که فقط مورد پسند جشنواره‌های خارجی هستند؟ کدام فیلم‌ها را در جهت اشاعه فرهنگ اسلام و انقلاب یا تاریخ و ملیت ایرانی یا دفاع از ارزش‌های انسانی ساخته‌‌اید؟ ظاهرا یا خبر از پشت‌پرده سینما ندارید یا خود را به بی‌خبری زده‌اید و مردم را گنگ و بی‌خبر تصور کرده‌اید!! سری به اینترنت و سایت‌ها و وبلاگ‌ها بزنید تا سینما را بهتر بشناسید.

همه این مردم، سینما و شما را خوب می‌شناسند. پس حد و حدود خودتان را رعایت کنید و پایتان را بیش از گلیمتان دراز نکنید. سینمایی که با کمک دشمنان خارجی و نهادهای سینمایی داخلی سرپا ایستاده و اگر این کمک‌ها قطع شود سرنگون می‌شود، سینمای قدرتمندی است؟ سینمایی که از 100 فیلم تولیدی با ارفاق 2 فیلم آن قابل توجه و تامل است، سینمای قدرتمندی است؟! در کشوری که روح فرهنگ و اعتقادات مردم آن، قرآن و اهل بیت(ع) است باید از 100 فیلم آن 98 درصد سالم و سازنده و 2 درصد آن، ضعیف و دارای اشکال باشد، شما با چه رویی این‌ همه متکبرانه و با غرور سخن می‌گویید؟! شما با دفاع ناآگاهانه خود از ضد‌ارزش‌ها و انحطاط و انحراف سینما موجب سقوط سینما شده‌اید. این سراشیبی سقوطی که سینما گرفتار آن شده سراشیبی نابودی است و امثال شما عامل آن هستند.

آقای عسگرپور! فراموش نکنید هر‌ گروه و باند و گروهکی که در مقابل انقلاب ایستاده، شکست خورده و اثری از آنها باقی نمانده است. خانه سینما که عدد و رقمی نیست. شما سینما را به مسیری هدایت می‌کنید که ناگزیر با مردم و انقلاب رو‌در‌رو خواهد شد. تا دیروز که دولت‌های اصلاحات بر سر کار بودند خانه سینما خوب با آنان سازش می‌کرد! ولی از روزی که دولت احمدی‌نژاد امور را به دست گرفته مخالفت‌ها و جبهه‌گیری‌ها شروع شده! چرا؟ این سوالی است که شما و اهالی خانه سینما با موضع‌گیری در انتخابات و با حضور رهبر اغتشاشگران در خانه سینما و با جناح‌بندی و حرکت در جهت اغتشاشگران بارها به آن پاسخ داده‌اید. این سینمایی که شما گمان می‌کنید هدایت آن را به عهده دارید به اقرار خود سینما‌گران در مقایسه با سینمای دهه اول بشدت به سراشیبی سقوط افتاده و این نیست مگر به خاطر نوع سیاستگذاری و حرکت شما و دیگر مسؤولان خانه سینما. البته شما هم حق دارید، وقتی مسؤولان از سیاست نعل و میخ و مماشات پیروی می‌کنند و هرگونه ناسازگاری و ناهنجاری در خانه‌ سینما را نادیده می‌گیرند، وقتی قانون درباره همه اقشار اجرا و درباره جرائم اهالی سینما تعطیل می‌شود باید هم شما باورتان شود که برای خود کسی شده‌اید! همان که در ابتدا عرض کردم؛ مرده را به حال خود بگذارند کفن خود را ملوّث می‌کند.

سینما کارخانه کله‌قندسازی و تولیدی روغن‌نباتی نیست که در اجرای قانون خصوصی‌سازی به‌دست چند سرمایه‌دار و یا دار و دسته و باند خصوصی سپرده شود. آثار سینما با فکر و فرهنگ و اعتقادات این مردم سر و کار دارد که این امور همیشه به عهده حوزه‌های علمیه و علما و بزرگان بوده. اگر امروز مذهب در سینمای این کشور حضوری جدی ندارد، به خاطر فاصله و تضاد و عنادی است که سینما با مذهب دارد. در ارزیابی‌های گذشته هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی حقایقی کشف شد که امثال شما با جوسازی و شانتاژ بر آنها سرپوش گذاشتید. مثلا اینکه تنها 3 درصد اهالی سینما ولایت و رهبری و انقلاب را قبول دارند و به آن معتقدند! و من خود شاهد بودم که در بین 200 سینماگر تنها 4 نفر روخوانی قرآن را بی‌غلط می‌دانستند و همه این مردم شاهد بوده‌اند که شما و اهالی سینما بارها با رهبر انقلاب ملاقات و از ایشان نصایح گوناگونی شنیده‌اید ولی حتی یک رهنمود و نصیحت از نصایح ایشان در بین همه سینماگران به کار بسته نشده است. اما تا توانسته‌اید حرکت خود را به سوی وابستگی به آن سوی آب‌ها و به سوی ابتذال، سرعت و گسترش داده‌اید!

این کشور اسلامی و امام زمانی جشن سینمایی نمی‌خواهد. اگر وزارت ارشاد، نهاد تحمیلی خانه سینما را نمی‌تواند کنترل و بر اعمال آن نمی‌تواند نظارت کند چرا آن را تعطیل نمی‌کند؟ بلاهت و حماقت از این بیشتر نمی‌شود که کشوری بودجه بیت‌المال را در اختیار فیلمسازی این مملکت قرار دهد و از آن حمایت کند که سینماگران به جای خدمت به ارزش‌های این کشور علیه باورها و ارزش‌های ملی، مذهبی و بومی آن فیلم بسازند! آقای عسگرپور! دور نمی‌بینم که انحراف سینما این مردم و حوزه‌ها و علما را وادار به عکس‌العملی کند و آن روز نه از تاک نشانی می‌ماند نه از تاک‌نشان. قبل از وقوع چنین حادثه‌ای، سینما را درست کنید. اگر توان درست کردن آن را ندارید کنار بروید. بنیان خانه سینما به اندازه کافی سست است، شما آن را سست‌تر نکنید. اصلا با وجود معاونت سینما و وزارت ارشاد چرا باید امور فرهنگی و هنری این کشور اسلامی به دست مخالفان و معاندان این انقلاب و اسلام باشد؟! ما سینمای وابسته منحرف و مروج لودگی و ابتذال نمی‌خواهیم. ما به فرموده رهبر معظم انقلاب: «سینمای اسلامی می‌خواهیم، فیلمساز اسلامی می‌خواهیم، سینما باید اسلامی شود، اگر نمی‌توانید کنار بروید. جوانان مومن و هنرمندان معتقد وجود دارند که این سینما را اداره کنند». والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته...


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016