شنبه 24 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مربی شنا که کودکان را کتک می‌زد، اخراج شد، خبرآنلاین

بعد از انتشار فیلمی از کودک‌آزاری یک مربی شنا در استخر«مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران»، این مربی اخراج و کارت مربیگری او باطل شد.

در این فیلم که هفته‌های گشته در اختیار مردم قرار گرفت،این مربی شاگردان خود را یکی یکی روی زمین می‌خواباند و با فین (پای مخصوص غواصی) در حالی که بدن کودکان خیس است ،چند ضربه به آنها می‌زند.شدت ضربات به حدی است که کودکان پس از هر ضربه از درد به خود می پیچند و فریاد می کشند. سایت فردا نیوز فیلم صحنه‌های کتک خوردن کودکان را منتشر کرده است. بر اساس آنچه در این فیلم دیده می شود، دو همکار دیگر این مربی هم با دیدن این صحنه واکنشی نشان نمی‌دهند به سادگی از کنار آن می‌گذرند. گویی این شیوه آموزش(کتک زدن کودکان ) در این مجموعه بزرگ ورزشی رویه ای تعریف شده و جا افتاده است که این مربیان در مقابل رفتار همکار خود هیچ عکس العملی نشان نمی دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بعد از انتشار این فیلم تنها مقام مسئولی که نسبت به این رفتار غیر ورزشی واکنش نشان داد، مدیر مجموعه ورزشی شیرودی بود که اعلام کرد حمیدرضا ابراهیمی فرد(مربی که با تمام توان کودکان را کتک می‌زند) را به کمیته انظباطی معرفی و مدیر استخر را هم برکنار کرده است.در مورد این اتفاق توضیح 2 نکته اساسی ضروری به نظر می رسد؛ یکی اینکه چرا سازمان تربیت بدنی به مجموعه های ورزشی تحت اختیار خود نظارتی ندارد که چنین اتفاقاتی می افتد؟ دیگری ضرورت برخورد قضایی با چنین خاطیانی است. آیا اینکه فرد خاطی از کار برکنار شده کفایت می کند؟ چه تضمینی هست که او در یک مجموعه دیگر دوباره مشغول به کار نشود و آموزش با سبک خاص خود را از سر نگیرد. آیا خانواده هایی که فرزندانشان را در حال کتک خوردن دیده اند و سایر خانواده هایی که این فیلم را تماشا کره اند، می توانند آن تصاویر را از ذهنشان پاک کنند؟

استخر شهید شیرودی برخلاف سایر استخرهایی که به بخش خصوصی تعلق دارد متعلق به سازمان تربیت بدنی است و وظیفه اداره اش با فدراسیون شنا است .این مربی در زمان رئیس قبلی فدراسیون شنا از این مجموعه اخراج شده بوده اما در فدراسیون جدید دوباره به کار برگشته است.

امیرحسین آیت اللهی، رئیس فدراسیون شنا در مورد این قضیه می گوید :«این اتفاق به ما ربطی نداشته واین استخر در اجاره بخش خصوصی است. فقط استخر ورزشگاه آزادی تحت اختیار فدراسیون شناست که به تمرین تیم های ملی تعلق دارد.» او این مربی خاطی را می شناسد :«این مربی در سال 1375 کارت مربیگری از فدراسیون شنا گرفته و ما به محض اطلاع از جریان کات مربیگری او را باطل کردیم . از همین طریق هم اعلام می کنم او تا ابد حق مربیگری نخواهد داشت و از مراجع ذیصلاح می خواهم در این مورد حساسیت نشان بدهند .» آیت اللهی نظارت بر استخرها را وظیفه فدراسیون شنا نمی داند:« اداره کل تربیت بدنی استان ها باید به کار استخرها و مجموعه های ورزشی نظارت و سرکشی کنند. حرکت این مربی بسیار اشتباه بوده و ما این کار را محکوم می کنیم.»

این فیلم در هفته گذشته از طریق برخی شبکه های تلویزیونی خارج از ایران پخش شده ودر خارج از مرزها بازتاب گسترده ای داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016