یکشنبه 25 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پیتر جکسون کارگردان «هابیت» شد، خبرآنلاین

استودیوهای نیولاین و و متروگلدوین مه‌یر به طور رسمی به آغاز تولید پروژه سه‌بعدی «هابیت» از فوریه 2011 چراغ سبز نشان دادند و پیتر جکسون روی صندلی کارگردانی می‌نشیند.

به گزارش خبرآنلاین، این دو استودیو که به طور مشترک روی دو فیلم «هابیت»‌سرمایه‌گذاری می‌کنند هنوز به نتیجه نرسیده‌اند که برابر با برنامه قبلی این پروژه را در نیوزیلند زادگاه جکسون فیلمبرداری کنند.

این مسئله بسته به آن است که تهیه‌کنندگان «هابیت» بتوانند به اختلافات خود با اتحادیه‌های بازیگری خاتمه بدهند. نیولاین، متروگلدوین و برادران وارنر (شرکت صاحب نیولاین) در آخرین ساعات روز جمعه بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تقریبا سه سال پیش بود که آنها با تولید نسخه‌ای سینمایی از رمان فانتزی جی آر. آر. تالکین توافق کردند که ماجراهای بیلبو باگینز شخصیت محوری سه‌گانه ادبی و سینمایی «ارباب حلقه‌ها» را به تصویر می‌کشد و داستانش پیش از این سه‌گانه روی می‌دهد.

در این بیانیه همچنین آمده پیتر جکسون کارگردان سه فیلم «ارباب حلقه‌ها» دو پروژه «هابیت» را کارگردانی می‌کند و در عین حال به عنوان فیلمنامه‌نویس و مدیر تولید با این پروژه همکاری دارد.

ابتدا قرار بود گی‌یرمو دل تورو فیلمساز مکزیکی این دو فیلم را بسازد، اما او اواخر ماه مه از کارگردانی این پروژه کناره‌گیری کرد و از همان زمان این بحث که جکسون جایگزین او شود مطرح بود. با این حال در بیانیه مشترک نیولاین، متروگلدوین و برادران وارنر که به امضای روسای این سه استودیو رسیده اشاره‌ای به محل فیلمبرداری «هابیت» نشده است.

انجمن بازیگران آمریکا SAG روز جمعه در این زمینه اظهار نظر نکرد. این انجمن و شش اتحادیه بازیگری استرالیا، بریتانیا و کانادا 24 سپتامبر از اعضاء خود خواسته‌اند به خاطر اختلاف تهیه‌کنندگان «هابیت» و اتحادیه بازیگران نیوزیلند درمورد برخورد ناعادلانه با بازیگران نیوزیلندی از همکاری با این پروژه خودداری کنند.

این اتحادیه‌های بازیگری که زیر چتر فدراسیون بین‌المللی بازیگران (FIA) هستند می‌گویند تعدادی از بازیگران نیوزیلندی سال‌هاست بی‌آنکه از مزایای عضویت در اتحادیه‌ها بهره‌مند باشند قرارداد امضا می‌کنند و این قراردادها درمورد دستمزدها یا شرایط کار هیچ تضمینی نمی‌دهند. ضمن اینکه بازیگران نیوزیلندی بابت نمایش مجدد آثارشان مبلغی دریافت نمی‌کنند و بابت فسخ قرارداد از سوی تهیه‌کنندگان هم پولی نمی‌گیرند.

جکسون همان روزها در واکنش به بایکوت اتحادیه‌ها با صدور بیانیه‌ای طولانی تهدید کرد تولید «هابیت»‌ می‌تواند از زادگاهش نیوزیلند به اروپا منتقل شود. او و استودیوها این بحث را مطرح کردند که امضاء قرارداد با اتحادیه بازیگران نیوزیلند غیرقانونی است، برای اینکه این اتحادیه به عنوان شاخه‌ای از اتحادیه بازیگران استرالیا فعالیت می‌کند. جکسون اعتقاد دارد این حرکت نقشه‌ای از سوی استرالیا برای در دست گرفتن کنترل صنعت فیلمسازی نیوزیلند است.

به گفته یکی از نزدیکان پروژه «هابیت»، استودیوها به انتقال محل فیلمبرداری از نیوزیلند به چند کشور دیگر از جمله استرالیا، کانادا و اسکاتلند فکر می‌کنند.

پیتر جکسون روز جمعه در واکنش به چراغ سبز به دو فیلم «هابیت» که پشت سر هم ساخته می‌شوند، بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت: «کندوکاو در «میان‌زمین» جی آر. آر. تالکین چیزی فراتر از یک تجربه فیلمسازی عادی است. این سفری جانانه به جایی ویژه و سرشار از تخیل، زیبایی و درام است. ما همراه دوستانمان در نیولاین سینما، برادران وارنر و متروگلدوین مه‌یر بار دیگر وارد دنیای شگفت‌انگیز گندالف و بیبلو می‌شویم.»

پیش‌تولید «هابیت» ماه‌ها پیش در نیوزیلند آغاز شد. جکسون سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» را هم در این کشور ساخت. دل تورو که سال 2008 اعلام شد فیلم‌های «هابیت»‌ را کارگردانی می‌کند، ماه مه گفت دکورها، لباس‌ها و طراحی سکانس‌های نبرد کاملا آماده شده است. مشکلات مالی متروگلدوین مه‌یر که نیمی از پروژه را در اختیار دارد، یکی دیگر از عوامل تاخیر در تولید «هابیت» بود.

«هابیت» و دنباله آن ماجراهای بیلبو باگینز را برمی‌گیرد. او برای پیدا کردن یک گنجینه در سفری پرماجرا با گندالف همراه می‌شود و در نهایت «حلقه» را پیدا می‌کند، حلقه‌ای که محور سه‌گانه ادبی و سینمایی «ارباب حلقه‌ها» بود.

پیتر جکسون سال 2004 برای فیلم «بازگشت پادشاه» آخرین بخش سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» برنده سه جایزه اسکار شد. فیلم او در مجموع 11 جایزه اسکار دریافت کرد. مجموع فروش این سه‌گانه که «یاران حلقه» و «دو برج» دو فیلم دیگر آن هستند، حدود سه میلیارد دلار بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016