سه شنبه 11 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گردشگران ايرانی در ترکيه حداقل هزار دلار خرج می کنند، مهر

يک فعال گردشگری با بيان اينکه مسافری که از ايران به ترکيه می رود حداقل هزار دلار خرج می کند گفت: ترکيه از کوچکترين ظرفيت گردشگری سرزمينش برای جذب توريست به نحو احسن استفاده می کند اما ايران با داشتن سابقه تاريخی و بناهای توريستی بسيار نتوانسته گردشگران را برای بازديد از آثار تاريخی ترغيب کند.
مدير بازرگانی آژانس طرهان پرواز بين الملل در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه فروش تورهای گردشگری کشور ترکيه از ۱۲ سال پيش تا کنون با استقبال ايرانيان همراه بوده به خبرنگار مهر گفت: با توجه به سخنان مسئولان شرکت خدمات مسافرت ترکيه ای تورساب هر مسافری که از ايران به ترکيه می رود حداقل هزار دلار خرج می کند بنابراين ايرانيان منبع درآمد خوبی برای گردشگری اين کشور هستند.

عليرضا يادگاری افزود: وقتی يک ميليون مسافر در ترکيه صد ميليون دلار پول خرج می کند همه طبقات جامعه اين کشور از آن بهره مند می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی دليل رونق تورهای خروجی از ايران به ترکيه در چند سال اخير را آماده بودن بستر گردشگری اين کشور دانست و گفت: ۱۳ سال پيش شهر آنتاليای ترکيه ۷۰ هتل داشت اما اکنون اين شهر ۷۰۰ هتل عالی دارد که به انواع مختلف گردشگران خدمات می دهد.

يادگاری با بيان اينکه اگر زمينه ها برای ورود گردشگر آماده بود، آژانسی تور خارجی نمی فروخت گفت: جذب توريست به خصوص توريست کشوری مانند ترکيه مستلزم آن است که زيرساختها برای ميزبانی از آنها فراهم شود.

هتلهای ايران پرسنل آموزش ديده ندارند

يادگاری اظهار کرد: برای ورود مسافر به کشور لازم است پروازهای داخلی زياد، رستورانهای بين راهی و کارکنان آموزش ديده در هتلها داشته باشيم در حالی که به واقع می توان گفت هيچ کدام از هتلهای پنج ستاره ايران هنوز پرسنل آموزش ديده ندارند.

وی با انتقاد از نحوه خدمات دهی به مسافر در هتلهای پنج ستاره تهران افزود: منوی صبحانه يکی از معروف ترين هتلهای اين شهر در مقايسه با منوی صبحانه هتلی در آنتاليا بسيار ساده است.

يادگاری تصريح کرد: برخی می گويند که يکی ديگر از مشکلات نبود گردشگر خارجی مسئله رعايت حجاب در ايران است در حالی که اين طور نيست. اتفاقا برای برخی از گردشگران رعايت حجاب در خيابانهای شهر تازگی دارد

مشکلات گردشگری با جلوگيری از تلف کردن هزينه ها حل می شود

وی با بيان اينکه آژانسداران ايران آنقدر برای ورود گردشگر به کشور با مشکل مواجه هستند که از آوردن تور خارجی صرف نظر می کنند افزود: بهتر است تا زمانی که زيرساختها آماده نشده صحبت از چرايی نبود گردشگر خارجی نکنيم.

مدير بازرگانی آژانس طرهان پرواز بين الملل ادامه داد: درست است که بايد فراهم کردن زيرساختها را از جايی شروع کرد اما می توان با جلوگيری از تلف کردن هزينه های زياد در بخشهای ديگر مشکلات گردشگری کشور را حل کرد.

يادگاری اظهار کرد: شايد ساختن يک سرويس بهداشتی در يک مسير گردشگری مانند راه رسيدن به بنای تاريخی و جهانی قره کليسا صد ميليون تومان هزينه داشته باشد. در حالی که شاهدم برای تعويض کاشی های ميدانی در شهر تهران ۸۰۰ ميليون تومان هزينه شده است.

اين فعال گردشگری با اعلام اينکه استانداران می توانند از محل کوچکترين هزينه های جاری اداره متبوعشان برای فراهم کردن زيرساختهای گردشگری استانها کمک بسيار زيادی کنند گفت: اگر به راستی سياست دولتمردان ورود گردشگر خارجی باشد به راحتی می توانند در يک زمان بندی کوتاه با الزام دستگاهها و نهادها زيرساختهای گردشگری را فراهم کنند.

وی افزود: الزام بخش خصوصی به ساخت هتل و مراکز پذيرايی در مدت خاص و اطمينان دادن از بازگشت سرمايه به آنها می تواند در بحث ورود گردشگر کارساز باشد.

جذب توريست از کوچکترين ظرفيت گردشگری

يادگاری با بيان اين مطلب که کشوری مانند ترکيه از کوچکترين ظرفيت گردشگری سرزمينش برای جذب توريست به نحو احسن استفاده می کند تصريح کرد: اين درحالی است که ايران با داشتن سابقه تاريخی و بناهای توريستی بسيار نتوانسته است گردشگران را برای بازديد از آثار تاريخی ايران ترغيب کند.

مدير بازرگانی آژانس طرهان پرواز بين الملل با ارائه مثالی توضيح داد: در ترکيه با ساخت اسبی به نام تراوا که سابقه تاريخی هم ندارد گردشگران زيادی را به آن منطقه می کشانند در حالی که ايران مجموعه تاريخی طاق بستان را که ساخت آن ۳۰۰ سال طول کشيده است دارد اما نمی تواند از آن نگهداری کند. به گونه ای که بازديدکنندگان از اين مجموعه با کليد و چکش نامشان را رويش حک کرده اند و از هر راهی برای تخريب آن استفاده می کنند!

اين فعال گردشگری بيان کرد: با در کنار هم قرار دادن تفاوتهای ميان گردشگری ترکيه و ايران می توان متوجه شد که چرا کشوری مانند ترکيه می تواند توريست جذب کند اما آژانسداران ايران نمی توانند گردشگران ترک را به ايران بياورند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016