جمعه 14 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماینده ولی فقیه: غرب به زنان خیانت کرده است - اسلام زنان را محصور در خانه نکرد، مهر

حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر با بیان اینکه غرب جایگاه رفیع زن را سلب کرده و آنان را به عنوان ابزار جنسی معرفی می کند گفت: اسلام زنان را محدود و محصور در خانه نکرده بلکه زنان می توانند با فعالیت در عرصه های اقتصادی، استقلال اقتصادی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مدینه منوره، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر صبح پنجشنبه در همایش "زن و احیای ارزش های اسلامی" گفت: غرب با خیانت به زنان محبت و مودت را از آنان سلب و ارزش آنان را در حد ابزار جنسی کاهش داده است.

وی با اشاره به منع حجاب در غرب اظهار داشت: حجاب زنان در غرب جرم محسوب می شود زیرا غربیها خوب می دانند اگر زن به جایگاه حقیقی خود دست پیدا کند و نقش آفرین باشد، مشکل آفرین می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حضور زن در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و دینی در جمهوری اسلامی ایران را فعال و گسترده خواند و تاکید کرد: زنان در جمهوری اسلامی در تمام عرصه ها از جمله دولت، مجلس، دانشگاهها و فعالیتهای علمی و پژوهشی نقش آفرین و تاثیرگذار بوده و حتی در حوزه های علمیه به مرحله اجتهاد رسیده اند.

حجت الاسلام قاضی عسگر با اشاره به نگاه اسلام به زن گفت: دین اسلام هیچ تفاوتی میان زن و مرد قائل نیست و تنها برتری بین این دو را تقوا می داند. وی ادامه داد: زنان زیادی در پرتو نورانیت اسلام رشد و پرورش یافتند و به جایگاه رفیع خود دست پیدا کردند که حضرت فاطمه زهرا(س) برترین آنها است.

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت، ارزش زن با تقوا را دربرابر مردان بیشمار بی تقوا بالاتر ذکر کرد وافزود: آسیه همسر فرعون با زندگی در کنار یک مرد ستمگر به الگویی برای زنان تبدیل می شود.

حجت الاسلام قاضی عسگر افزود: اسلام برخلاف غرب که به زن نگاه ابزاری دارد، زن را انسان ساز و بلند مرتبه دانسته و اخلاق و ایمان را به عنوان نقطه قوت و کمال زنان می داند.

وی با اشاره به تاکید اسلام برفراگیری علم و دانش از سوی زنان گفت که اسلام زنان را محدود و محصور در خانه نکرده است بلکه زنان می توانند با فعالیت در عرصه های اقتصادی، استقلال اقتصادی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در عین حال گفت که حضور زنان در عرصه های اجتماعی خطراتی را برای آنان به دنبال دارد که اسلام برای آن نیز راهکاری ارائه داده است و آن ضرورت حفظ حجاب است.

حجت الاسلام قاضی عسگر در پایان سخنان خود بر نقش آفرینی زنان مسلمان جهان در عرصه های مختلف و استمرار این نشستها تاکید کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016