شنبه 15 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض شدید بسیج دانشجویی به پولی شدن دانشگاه های دولتی، الف

بسیج دانشجویی دانشگاه های امام صادق (ع)، خواجه نصیر، تهران، شهید بهشتی صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، علم و صنعت و علامه طباطبایی با انتشار بیانیه ای مشترک نسبت به پولی شدن دانشگاه های دولتی بدون آزمون اعتراض کردند.
به گزارش "الف"، متن بیانیه به شرح زیر است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بسم الله الرحمن الرحیم
خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار بشوند. معاذالله که این با سیره و روش انبیا و امیرالمومنین و ائمه معصومین - علیهم السلام - سازگار نیست."

(امام خمینی - 6/5/1366)

ناباورانه مطلع شدیم که در ادامه تصویب لایحه برنامه پنجم توسعه، بند "ی" از ماده 24 تصویب شد. به راستی که این بند با صدور مجوز جذب دانشجوي پولي در دانشگاه‌هاي دولتي، لکه ننگی است بر دامان همه دلدادگان انقلاب و عدالتخواهان.

ما اشتباه کردیم. آری، اشتباه از ما بود که هنگامی که دیدیم کلید درب بسته کنکور با وجود کلاسهای گوناگون و گرانقیمت، "پول" شده است و به وضوح مشاهده می شود که متوسط سطح مالی رتبههای برتر کنکور بسیار بالاتر از متوسط جامعه است، فریاد اعتراضمان شادی نگاههای شما را همانند نگاه های دانشآموزان مستضعف به غم تبدیل نکرد. اشتباه از ما بود که مسئولینمان را نبردیم تا مناطق فقیر شهر را دیده و مشاهده کنند که صاحبان اصلی این انقلاب چه کسانی هستند. تا برای آنها قانون وضع کنند، نه برای عده ای مرفه بی درد.

آقایان، ایمان ما به عدالت علوی با آنچه بر زبان شما جاری بوده و در قوانین مصوب شما هویدا گشته، متفاوت است. به فرموده اماممان، سید علی خامنه ای " قانون باید بتواند از حقوق ضعفا دفاع کند، والاّ قانونى که پولداران را پولدارتر کند، قانون مملکت اسلامى نیست. قانون باید بتواند گره‏ها را باز کند و به دردِ دل قشرهاى محروم برسد."(۱۳/۱۱/۱۳۷۸)

آقایان، ما انقلاب و رهبرش را متفاوت از این مسیری که شما می روید یافتهایم.

پس از این همه تاکیدات رهبر انقلاب بر لزوم تولید ثروت از راه علم، دیگر با کدامین توجیه می خواهید حلقه ای بسته ایجاد کنید میان ثروت و علم؟! آیا قرار است سرمایه داران و فرزندانشان به دانشگاه آمده تا با تولید ثروت دانش بنیان، بر ثروت های خود بیافزایند و دیگر اقشار جامعه تنها نظاره گر این دور باطل باشند؟!

آیا تجربه این طرح کافی نبود برای پرهیز از این اقدام؟! در گذشته نیز دانشگاههای صنعتی شریف، تهران و صنعتی امیرکبیر از طریق برگزاری دوره های مشترک با دانشگاههای خارج از کشور مشابه این طرح را اجرا کرده اند، که عواقبش بر همه معلوم شد. آن چه که بر سر فرهنگ دانشگاهها آمد بر تمام کسانی که آن دوران در دانشگاه بودند معلوم است. هنگامی که عدهای خود را صاحب حق و طلبکار از دانشگاه می بینند -چون پولش را دادهاند- ، همگی از طبقه مرفه جامعه هستند و اکثرا فرهنگ کاخ نشینی را با خود به همراه دارند، فکر می کنید از کارخانه های انسان سازی، انسان هایی انقلابی بیرون خواهد آمد؟! چه بر سر فضای فرهنگی دانشگاه می آید؟

مگر نه این است که دانشگاه های معتبر کشور به دلیل ورود دانشجویان قوی به این دانشگاه ها اسم و رسم یافتهاند؟ پس به چه دلیل، اعتباری را که با زحمت شبانه روزی دانشجویان کوشای این دانشگاه ها به وجود آمده، با پول معاوضه کرده و عده ای که قوت علمی ندارند را معتبر میکنید؟ آیا با این مدرک فروشی که به راه انداختهاید، اعتبار مدارک را نیز به فروش نگذاشته اید؟ آیا نمی توان این موضوع را "استثمار تلاش دانشجویان کوشا" به نفع مرفهین و پولدارها نامید؟ چرا که آنها با تلاششان برای دانشگاه اعتبار کسب میکنند و عدهای این اعتبار را با پولشان میخرند.

شما را توصیه می کنیم که بار دیگر مصوبه خود را بررسی کنید تا زمینه ساز یکی از بزرگ ترین خطر انقلاب نشوید. به راستی متوجه آن نشده اید که با تصویب این بند زمینه تربیت نسلی از مدیران آینده جمهوری اسلامی را فراهم می نمایید که به مبانی جمهوری اسلامی پایبند نبوده و تنها زر را به رسمیت می شناسند؟!

"یکى از بزرگترین خطرات حکومتهایى که معتقد به مبنایى هستند، این است که صاحبان پول بتوانند در ارکان حکومت اعمال نفوذ کنند. اینها همه چیز را خراب مى‏کنند. هر بخشى از نظام اگر تحت تأثیر زرمندان و ثروتمندان قرار گرفت، ضایع خواهد شد."(امام خامنه ای-۵/۴/۱۳۸۱)

بدانید که دانشجویان انقلابی این بند ننگین لایحه پنجم و چندین بند دیگر آن را که پس از تصویب دولت و مجلس منتظر نظر شورای نگهبان است نخواهد پذیرفت. ما بیشتر دوست داریم تا خود دولتمردان و نمایندگان مجلس به خود آمده و اشتباهی را که کردهاند، جبران نمایند. هرچند که اگر اینگونه نشود به هر وسیله مشروعی متوسل خواهیم شد تا جلوی اجرا شدن این بیعدالتی را بگیریم. بدایند که جنبش دانشجویان مسلمان ساکت نمی ماند و برای دفاع از حقوق مستضعفین- همان صاحبان واقعی انقلاب و ولی نعمتان همه ما – به صحنه آمده و تا آخرین نفس مبارزه خواهند کرد.

والسلام علی من اتبع الهدی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016