شنبه 15 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همايون خواند محمدرضا شجريان گوش داد، ايسنا

کنسرت همايون شجريان و گروه همنوازان حصار، شامگاه 13 آبان ماه، ميزبان محمدرضا شجريان - استاد آواز ايران بود.

به گزارش ايسنا، تالار وحدت شامگاه 13 آبان ماه، مملو از تماشاگراني بود که با تشويق هاي متمادي به حضور محمدرضا شجريان در کنسرت همايون ابراز احساسات مي کردند.
در دومين شب کنسرت همايون شجريان و گروه همنوازان حصار، پيش از آن که گروه روي صحنه بيايد، محمدرضا شجريان وارد تالار شد و در مقابل ابراز احساسات تماشاگران چند دقيقه اي ايستاد و سپس در رديف اول نشست تا شاهد هنرنمايي شجريان پسر باشد. سپس همايون با همراهي علي قمصري- سرپرست گروه هنوازان حصار- آيين مشکاتيان، سهراب پورناظري و مصباح قمصري به روي صحنه آمد. با تشويق تماشاگران، هنرمندان آماده اجراي برنامه شدند. سازها کوک و قطعات «مقدمه دشتي به همراه آواز هاي بي دل و بي زبان و صنما، کلام مولانا، «چهار مضراب»، «تصنيف خاکدان عشق»، کلام مولانا در تالار طنين انداز شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در ادامه، ديگر اعضاي گروه «همنوازان حصار» روي صحنه آمدند و گروه قطعات «مقدمه نوا»،«ساز و آواز نقش خيال، کلام سعدي»، «تصنيف توبه شکن، کلام مولانا»، «ضربي نهفت با آواز نهفت/ ادامه کلام سعدي»، «ادامه ساز و آواز»، «تصنيف شهر به شهر، کلام هاتف اصفهاني» را در بخش نخست اجرا کردند.

با چند دقيقه استراحت، برنامه در بخش دوم با اجراي قطعات «مقدمه چهارگاه به همراه آواز برون از ديده ها، کلام مولانا»،« تصنيف درعاشقي، کلام مولانا»، «تک نوازي تار» علي قمصري، «تصنيف آب ، نان، آواز، کلام شفيع کدکني»، «ساز و آوار شوشتري، کلام سعدي»، «تصنيف به جان تو، کلام مولانا»، «ساز و آواز گناه عشق، کلام سعدي» و «تصنيف هواي گريه ساخته محمدجواد ضرابيان، کلام سيمين بهبهاني» همراه شد. اجراي تصنيف « دلم گرفته اي دوست هواي گريه دارد » در بخش پاياني کنسرت تماشاگران را تحت تاثير قرار داد و با تشويق پياپي و درخواست اجراي قطعه «مرغ سحر»، گروه دوباره پشت سازها قرار گرفتند و مرغ سحر ناله سر کن را اجرا کردند.

تشويق هاي پياپي تماشاگران با اهداي دسته گل هاي مختلف به اعضاي گروه همراه شد و سرانجام همايون شجريان به احترام پدر از روي سن پايين آمد و محمدرضا شجريان را در آغوش گرفت و دسته گلي را تقديم او کرد و سپس با گروه همنوازان حصار صحنه را ترک کردند، اما تالار خالي نشد و تماشاگران به احترام استاد آواز ايران- محمدرضا شجريان- ايستادند و با تشويق هاي پياپي او را بدرقه کردند. شجريان پدر هم در پاسخ به اين احساسات از پله هاي سن تالار وحدت بالا رفت و دقايقي در گوشه سن ايستاد و سپس صحنه و تالار را ترک کرد.

در کنسرت همايون شجريان و گروه همنوازان حصار که دومين شب اجرايش را سپري مي کرد، علي قمصري- آهنگساز و سرپرست گروه -، سهراب پورناظري با کمانچه و تنبور، علي اصغر عربشاهي با تار وسه تار، سامان صميمي با کمانچه، نگارخارکن با کمانچه، مصباح قمصري با کمانچه باس و سازهاي کوبه اي، نوشين پاسدار با عود، حسين رضايي نيا با دف و دايره، همايون نصيري با دمام و سازهاي ضربي و آيين مشکاتيان با تمبک، همايون شجريان را همراهي کردند.

امشب - 14 آبان ماه - نيز سومين و آخرين شب اين کنسرت اجرا مي شود.
به گزارش ايسنا، اين کنسرت همان برنامه اي است که اين گروه بهار امسال در برج ميلاد اجرا داشت و حالا در اوايل پاييز دوباره با همان گروه و قطعات روي صحنه رفته اند.

حاشيه اي بر متن اجرا:
- برنامه بدون تاخير، دقايقي پس از ساعت 20 آغاز شد.
-در اين اجرا هنرمنداني همچون داوود رشيدي،ليلي رشيدي و بهناز جعفري حضور داشتند.
- مردم در بخش پاياني که درخواست اجر اي «مرغ سحر» را داشتند با فريادهاي پيايي استاد مرغ سحر،استاد مرغ سحرف محمدرضا شجريان را خطاب قرار دادند و سرانجام همايون قطعه خاطره انگيز «مرغ سحر» را اجرا کرد.

- در تمام طول اجرا انتظامات سالن کاملا مراقب بود که تماشاگران با دوربين هاي خانگي و موبايل هايشان فيلمبرداري نکنند ،اما هنگام اجراي قطعه «مرغ سحر» اغلب تماشاگران اجراي اين قطعه را با دوربين هايشان ثبت کردند و هيچ ممانعتي به عمل نيامد. ...و اما حکايت هميشگي عکاسان خبري در برنامه هاي موسيقي، شب گذشته عکاسان با مشکلات فراوان توانستند برنامه را تصوير کنند. آن ها هيچ جايگاهي نداشتند و حضور آن ها در بالکن هاي طبقه فوقاني با اعتراض تماشاگران روبرو شد .آنها حتي در جايگاه ويژه هم که مخصوص خبرنگاران و عکاسان بود، نمي توانستند حضور داشته باشند چون بليت جايگاه ويژه به مردم فروخته و يا ارايه شده بود و در جايگاه ويژه تنها تعداد معدودي خبرنگار حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016