یکشنبه 16 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كلينت ايستوود از همکاري با لئوناردو دي‌كاپريو در کار جديدش خبر داد، ابتکار

«كلينت ايستوود جونيور» متولد روز 31 ماه مي‌سال1930م، بازيگر و كارگردان و تهيه‌كننده مطرح آمريکايي و برنده چندين جايزه اسكار است. او علاوه بر نقش‌آفريني‌هاي ماندگار در آثاري چون «خوب بد زشت» و «بخاطر يك مشت دلار»، «هري كثيف»، در زمينه کارگرداني نيز آثار معروفي از جمله «نامه‌هايي از ايوجيما»، «پرچم‌هاي پدران ما»، «محبوبه يك ميليون دلاري» و «نابخشوده» را در کارنامه خود دارد.

اين كارگردان 80 ساله هاليوود که اخيرا فيلم «آخرت» از او به نمايش درآمده، هم‌اكنون در انديشه ساخت فيلم زندگينامه «ادگار هوور» (شخصي كه بيش از 40 سال پياپي رئيس FBI بوده) است. «هوور» رئيس FBI در تمام اين مدت به انجام كارهاي غيراخلاقي و همچنين پوشيدن لباس‌هاي زنانه شهرت داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پايگاه سينمايي «اينكيورر» در «نيويورك» با «كلينت ايستوود» ديدار و درباره اين فيلم گفتگو کرده كه متن اين مصاحبه در ادامه با هم مي‌خوانيم:

- آقاي ايستوود، آيا حقيقت دارد كه در فكر ساخت فيلمي درباره زندگينامه «ادگار هوور» هستيد؟

بله، هم‌اكنون آماده ساخت اين فيلم هستم و به احتمال زياد در اين فيلم براي اولين بار با «لئوناردو دي‌كاپريو» همكاري خواهم داشت، «لئوناردو» مي‌خواهد در اين فيلم نقش «هوور» را بازي كند.

- اين پروژه سينمايي هم ‌اكنون در چه مرحله‌اي از ساخت است و اميد داريد كه فيلمبرداري آن را از كي شروع كنيد؟

در نظر داريم كه اوايل سال آينده اين فيلم را جلوي دوربين ببريم، هم‌اكنون با همكاري «داستين لنس بلك»، كه براي فيلم «ميلك» برنده جايزه اسكار بهترين فيلمنامه شد، در حال كار بروي فيلمنامه اين پروژه سينمايي هستيم.

- دغدغه و هدف شما از ساخت اين فيلم چيست؟

مسئله مهمي كه در رابطه با فيلم‌هاي اينچنيني وجود دارد اينست كه شما در حال ساخت فيلم درباره يك شخصيت حقيقي هستيد، بنابراين بايد تمام تلاش خود را براي به تصوير كشيدن حقايق كنيد تا در اين ميان چيزي اشتباه نشود و شما بايد در رابطه با برخي چيزها كه در خصوصي‌ترين لايه‌هاي زندگي شخصي يكنفر پنهان است، با نگاهي كاملا خاص و به روشي كاملا خاص برخورد كنيد كه اين مسئله با يك روايت داستاني مستقيم و بي‌‌پرده كاملا متفاوت است.

- آيا در دهه 80 از زندگي‌تان احساس نمي‌كنيد كه به استراحت بيشتري نياز داريد؟

من حقيقتا هميشه كنجكاوم ببينم كه چرا كسي چون «بيلي وايلدر» در دهه 60 از زندگي خود، از دنياي فيلمسازي كناره مي‌گيرد، در حاليكه شخصي چون «جان هيوستون» نيز در حاليكه روي ويلچر نشسته و دستگاه اكسيژن و... به او وصل است تا زمان مرگش همچنان به فيلمسازي ادامه مي‌دهد. برخي از انسان‌هاي در زمان‌هاي متفاوتي از زندگي‌شان در اوج هستند، مثلا شخصي چون «مانوئل دي‌ اليويرا»، فيلمساز 101ساله پرتغالي كه همچنان با انرژي تمام در حال ساخت فيلم است، واقعا تعجب برانگيز است، شايد ساخت فيلم آنهم روي ويلچر كمي بعيد به نظر برسد ولي اگر شما گروه خوبي داشته باشي تحت هر شرايطي باز هم مي‌تواني داستان مورد علاقه‌ات را روايت كني، در مورد خودم هم بايد بگويم كه تمام اين چيزها انرژي لازم را در اين سن به من مي‌دهند، من عاشق كار در عرصه سينما هستم يك فيلمنامه و يا حتي كتاب خوب انگيزه لازم را به من مي‌دهد.

- كمي درباره آخرين فيلم‌تان، يعني «آخرت» و انگيزه‌تان درباره ساخت چنين فيلمي كمي صحبت كنيد.

من براي ساخت اين فيلم با كساني صحبت كردم كه خود تجربه مرگ را داشته‌اند و گذشته از برخي از تفاوت‌ها، به نظر مي‌رسد كه شباهت‌هاي زيادي در تجربيات همه آنها وجود دارد، بسياري از مردم اعتقاد دارند كه بعد از مرگ، چيزهايي وجود دارد و اين هم جزو همان چيزهايي كه وجود دارد ولي ما حداقل تا زماني كه زنده‌ايم درباره آن چيزي نمي‌دانيم، البته اعتقاد به زندگي پس از مرگ، به نوعي اميد را در انسان زنده مي‌كند و اعتقاد به قدرتي برتر را در زندگي پررنگ‌تر مي‌نمايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016