یکشنبه 7 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير بهداشت: شعله ورشدن ايدز باعث انفجار آن در کشور می‌شود، ايسنا

- افزايش ۵ برابری انتقال ايدز از طريق روابط غيراخلاقی با ادامه روند موجود

وزير بهداشت از افزايش موارد ايدز از طريق ارتباطات غيراخلاقی به خصوص در نسل جوان ابراز نگرانی کرد و تاکيد کرد: با ادامه اين روند تعداد مبتلايان از اين طريق پنج برابر خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» ايسنا، دکتر مرضيه وحيد دستجردی در حاشيه گردهمايی «توليد دارو و تجهيزات بيوتکنولوژی» در جمع خبرنگاران در خصوص وضعيت ايران در ايدز در آستانه روز جهانی «ايدز» گفت: خوشبختانه وضعيت ايران از نظر ايدز وضعيت مناسبی است، اخيرا معاون سازمان بهداشت جهانی که در زمينه ايدز هم فعاليت می‌کند، ايران را به عنوان کشور پيشتاز در پيشگيری از ايدز و نمونه و الگو ساير کشورها معرفی ‌کرد.

وی افزود: در زمينه مربوط به معتادان تزريقی که عامل اصلی بيماری ايدز و HIV در کشور هستند، خوشبختانه توانسته‌ايم آن‌ را کنترل کنيم و تعداد بسيار کمی در هر سال مبتلا به اين بيماری می‌شوند.


وزير بهداشت تصريح کرد: اما آنچه که برای ما خطر بزرگ و جدی است، مسايل مربوط به ارتباطات غير اخلاقی است که منجر به بيماری ايدز و HIV شده و ممکن است آنچه که برای آينده پيش‌بينی می‌کنيم با اين روند پيشرو، ظرف چهار تا پنج سال آينده، ميزان مبتلايان از اين طريق پنج برابر شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراين آنچه که به مردم توصيه می‌کنيم رعايت مسايل اخلاقی و سلامت و دوری از مواردی است که می‌تواند افراد را از اين طريق مبتلا به بيماری کند. بنابراين به خصوص به نسل جوان توصيه می‌کنيم به هشدارهای وزارت بهداشت توجه کنند. همچنين خانواده‌ها بايد مراقبت‌های جدی از فرزندان خود به عمل آورده و آموزش‌های لازم را جدی بگيرند و بدانند که جان آن‌ها در معرض خطر است و اگر اين بيماری از اين طريق شعله ور شود، در آينده يک انفجاری از ايدز در کشور رخ خواهد داد.

دستجردی تصريح کرد: با توجه به شناسايی بيش از ۲۰ هزار مورد مبتلا به ايدز و وجود سه تا چهار برابر موارد اين ميزان که تاکنون شناسايی نشده‌اند، بيماری در کشور کنترل شده است اما تنها از جنبه اخلاقی نگران هستيم که مردم به خصوص نسل جوان بايد رعايت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016