یکشنبه 7 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمقدری: ارائه فرهنگ اسلامی پس از ۳۰ سال ناموفق بوده‌ است، مهر

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون سينمايی وزير فرهنگ و ارشاد گفت: با اينکه حوزه‌های علميه مراکز توليد فرهنگ اسلامی هستند اما با گذشت ۳۰ سال در ارائه فرهنگ اسلامی ناموفق بوده‌ايم.
به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، جواد شمقدری شامگاه شنبه در آئين افتتاحيه اولين جشنواره ملی فيلم قرآن و عترت (تسنيم) اظهار داشت: کشور در عرصه بين‌المللی به عرصه امواج توفنده و پيامهای يک سويه توسط استکبار جهانی با ابزار سينما مورد هدف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انحصار فيلمسازی غرب توسط بايد فيلمسازان ايرانی شکسته شود چراکه سينما مهمترين ابزار غرب برای تسلط بر کشورهاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معاون سينمايی وزير فرهنگ و ارشاد با انتقاد از وضعيت موجود گفت: چرا با گذشت ۳۰ سال از انقلاب اسلامی ارائه فرهنگ اسلامی ناموفق بوده‌ايم.

شمقدری با اشاره به اينکه در حوزه‌های علميه فرهنگ اسلامی توليد می‌شود اما موثر نيست، ادامه داد: دليل اصلی آن عدم انعکاس اين فرهنگ در حوزه‌های علميه است و اين ابزار در حوزه‌های علميه و مراکز توليد فرهنگ اسلامی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: برخی با اين مبانی مشکل دارند و وجود سينما را نمی‌پذيرند و آنها نمی‌خواهند معارف اسلامی در عرصه بين‌المللی ترويج پيدا کند و اين توطئه‌ای بوده که دست حوزه‌های علميه از سينما کوتاه کند.

قرآن و عترت منابع ارزشمندی برای ساخت فيلمهای قرآنی است

معاون سينمايی وزير فرهنگ و ارشاد با بيان اينکه قرآن و عترت منبع ارزشمندی برای ساخت و توليد فيلمهای قرآنی است، گفت: بايد از اين سرچشمه غنی معارف اسلامی نهايت بهره را برد که در حال حاضر اين سازگاری وجود ندارد.

شمقدری با بيان اينکه بايد با مشارکت تمامی ارگانها سينما را از اين ورطه خارج کرد، اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند که امور منکرات تنها وظيفه وزارت فرهنگ و ارشاد است درحاليکه اين وظيفه تمامی ارگانهای فرهنگی است.

وی با اشاره به اينکه اين پيوند بايد در بين تمامی ارگانها برقرار شود، تصريح کرد: بسياری از ارگانهای توليد کننده فرهنگ در اين ارتباط مشارکتی ندارند و جای برخی از اين ارگانها در جشنواره تسنيم نيز خالی است.

معاون سينمايی وزير فرهنگ و ارشاد با بيان اينکه بخشی از فيلمهای جشنواره تسنيم بايد از سوی حوزه‌های علميه مورد نقد و برسی منطقی قرار بگيرد، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علميه با شناخت ابزار و زبان سينما اقدام به برسی اين فيلمها اقدام کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016