شنبه 20 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جهان نيوز: مخالفت با حضور ميترا حجار در برنامه زنده سيما

من از اين اقدام تلويزيون متأثر شدم. خودم در زمان توليد فيلم به خاطر حضور ميترا حجار از نظر روحی و روانی بسيار زير فشار بودم. هم اکنون سريالی از حجار با عنوان گمشده در حال پخش است. چرا تلويزيون نمی‌گذارد بازيگر يک فيلم با مخاطبانش ارتباط برقرار کند؟

برنامه سينمايی هفت، جمعه شب گذشته با اجرای فريدون جيرانی به نمايش در آمد و تا ساعت ۲ بامداد نيز ادامه داشت.

به گزارش سرويس فرهنگ و هنر جهان، در اين برنامه يک نظرسنجی پيامکی درباره موفق‌ترين کارگردان فيلمهای مذهبی در سينمای ايران برگزار شد، که در آن داوود ميرباقری به عنوان موفق‌ترين کارگردان ايرانی با بيشترين آرای شرکت کنندگان شناخته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در ادامه امير قادری منتقد سينما به عنوان منتقد مهمان به تحليل فيلم آناهيتا ساخته حميدنژاد پرداخت و گفت: «خوشبختانه فيلم آناهيتا از معدود فيلمهايی است که به سمت موضوعی جديد و به روز در دنيا رفته است. امير قادری در ادامه اين فيلم را يک تريلر ماورايی ناميد و انتقاداتی را از فيلم بازگو کرد.

در اين برنامه علی رغم آنکه قرار بود ميترا حجار حضور داشته باشد، ولی به دلايلی وی امکان راهيابی به اين برنامه را پيدا نکرد. اين موضوع باعث ناراحتی کارگردان آناهيتا شد و حميدنژاد در سخنانی به انتقاد تند از عملکرد تلويزيون پرداخت.

حميدنژاد گفت: «من از اين اقدام تلويزيون متأثر شدم. خودم در زمان توليد فيلم به خاطر حضور ميترا حجار از نظر روحی و روانی بسيار زير فشار بودم.» وی ادامه داد: «هم اکنون سريالی از حجار با عنوان گمشده در حال پخش است. چرا تلويزيون نمی‌گذارد بازيگر يک فيلم با مخاطبانش ارتباط برقرار کند؟»

حميدنژاد در ادامه گفت: «قرار است يکشنبه فيلم آناهيتا با حضور بازيگرانش در دو سانس عصر نمايش داشته باشد. من از همين جا اعلام می کنم که مخاطبان فيلم آناهيتا می توانند روز يکشنبه در سينما قدس با عوامل و بازيگر فيلم ديدار و گفت و گو داشته باشند.»

در ادامه نتايج نظرسنجی برنامه هفت از تماشاگران آناهيتا اعلام شد که بيش از ۸۵ درصد از تماشاگران رأی به عالی بودن اين فيلم دادند. حميدنژاد در ادامه از تماشاگرانی که به اين فيلم رأی عالی دادند، تشکر کرد.

همچنين در قسمتی از برنامه نظر تماشاگرانی که در سينما به تماشای آناهيتا رفته بودند پخش شد، که اکثراً به تمجيد از فيلم آناهيتا می پرداختند.

پس از اين مصاحبه، حميدنژاد و مسعود فراستی به بحث و تبادل نظر درباره فيلم آناهيتا پرداختند. در اين قسمت فراستی با انتقاد از فيلمنامه و شخصيت پردازی شخصيتهای فيلم آناهيتا نکاتی را بيان کرد و حميدنژاد نيز در پاسخ به دفاع از فيلم پرداخت. حميدنژاد گفت: «من ادعا ندارم آناهيتا فيلم کاملی است. حتی اشکالاتی به فيلمی مثل اشک سرما وارد می‌دانم، ولی اينکه کل فيلم آناهيتا را زير سؤال ببريم درست نيست.»

فراستی نيز در ادامه به تمجيد از کارنامه فيلمسازی حميدنژاد پرداخت و با تحسين فيلم "زندگی در ارتفاعات" آن را يکی از بهترين مستندهای تاريخ سينما دانست. او همچنين "هور در آتش" را نيز يکی از ۵ فيلم مهم تاريخ سينمای دفاع مقدس دانست، ولی همچنان به انتقاد از آناهيتا پرداخت و مدعی شد که در آناهيتا حميدنژاد دغدغه نداشته است. حميدنژاد در پاسخ گفت: «اتفاقاً آناهيتا از نظر مضمونی از فيلمی مثل "هور در آتش" قوی تر است.»

در ادامه اين برنامه، احمد مير اعلايی مدير عامل بنياد سينمايی فارابی بر روی خط آمد و گزارشی از حضور سه فيلم ايرانی بدرود بغداد، ملک سليمان و عصر روز دهم را ارائه کرد. وی با اشار به جايزه بهترين فيلم و بهترين کارگردانی به ملک سليمان و جايزه سوم بهترين فيلم و بهترين فيلمبرداری به فيلم بدرود بغداد گفت: «استقبال مردم عراق از فيلم عصر روز دهم مجتبی راعی بسيار بی‌نظير و برای ما تعجب‌آور بود.»

مدير عامل بنياد سينمايی فارابی همچنين از برگزاری جشنواره فيلمهايی کربلايی با همکاری ايران و عراق در کربلا خبر داد و گفت: «اين جشنواره از سال آينده با نمايش فيلمهايی با موضوع کربلا و عاشورا و قيام امام حسين (ع) همزمان با تولد امام حسين (ع) برگزار می‌شود.»

در بخش خبرهای سينمايی برنامه هفت نيز عنوان شد که فيلمبرداری جديدترين فيلمهای عبدالرضا کاهانی و فريدون جيرانی نيز به پايان رسيد.

همچنين در اين برنامه علی اعلايی رييس انجمن منتقدان خانه سينما نيز حضور يافت و به اظهارات و ادعاهای حسين فرح‌بخش تهيه کننده سينما پاسخ داد.

در بخش انتهايی برنامه هفت نيز که تا ساعت ۲ بامداد ادامه داشت، ميزگردی با حضور ابوالحسن داوودی و مهدی کرم‌پور درباره انتخابات اخير خانه سينما برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016