چهارشنبه 24 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بزرگداشت بیژن الهی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، مهر

مراسم بزرگداشت زنده‌یاد بیژن الهی شاعر و مترجم فقید عصر امروز سه‌شنبه 23 آذرماه در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با حضور 3 منتقد و شاعر برگزار می‌شود.

هوشنگ چالنگی شاعر و منتقد ادبی و از دوستان نزدیک زنده‌یاد بیژن الهی با تایید خبر برگزاری مراسم بزرگداشت این شاعر به خبرنگار مهر گفت: عصر امروز سه‌شنبه 23 آذرماه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در مراسمی با بزرگداشت یاد بیژن الهی به نقد و بررسی جایگاه ادبی وی در مقام یک شاعر و مترجم می‌پردازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: این مراسم طبق اعلامی که به من داشته‌اند 3 سخنران خواهد داشت که مظفر رویایی برادر یدالله رویایی، خشایار فهیمی شاعر و من هستیم که در تالار کمال دانشکده ادبیات دانشگاه تهران حضور خواهیم یافت.

این منتقد ادبی در پایان با اعلام اینکه زمان برپایی مراسم 16 تا 18:30 خواهد بود بیان کرد: تلاش می کنیم در مراسم شرکت کنم ولی به دلیل شرایط جسمانی شاید موفق به حضور نشوم ولی در صورت حضور درباره جریان مدرنیسم در شعر جهان و ترجمه‌های زنده‌یاد بیژن الهی از شعر شاعران مدرنیست صحبت خواهم کرد.

بیژن الهی مترجم، شاعر و نقاش بعد از ظهر روز سه شنبه 9 آذر در سن 65 سالگی در تهران چشم از جهان فروبست. از این مترجم ترجمه آثاری چون "اشراق‌ها" و "ساحت جوانی" به جا مانده است. تلاش الهی در ترجمه هایش برای ایجاد زاویه ای جدید برای تحلیل شعر فارسی به خوبی مشهود است. وی علاوه بر سرودن شعر و ترجمه در عرصه نقاشی نیز جایگاه ویژه ای میان هنرمندان و علاقه مندان این عرصه داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016